#1 Skrevet Oktober 20, 2006 Fjernstyringen til sentrallåsen slutta plutselig å fungere. Låsfunksjonen og alarmen fungerer som normalt. Prøvde å bytte batteri, men nada.. Noen tips? Må kanskje kode om nøklene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2006 ??? Litt usikker på hva du mener her? Virker sentrallåsfunksjonen om du bruker nøkkelen i døra? Går ut fra at alarmen er koplet til fjernstyringa fra nøkkelen og ikke blir aktivisert/deaktivisert om du bruker nøkkelen i døra? Hvis dette er tilfellet kan det virke som om mottakeren i bilen ikke styrer sentrallåsmotoren(e) riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2006 Fjernstyringen til sentrallåsen slutta plutselig å fungere.Låsfunksjonen og alarmen fungerer som normalt. Prøvde å bytte batteri, men nada.. Noen tips? Må kanskje kode om nøklene? Når du bytter batteri, trur jeg du må "kode" nøkkelen inn i systemet igjen, se her for en liten bruksanvisning. Programming the central locking pump with infrared key codes Note: Electronic key codes are assigned to each key by the manufacturer. The central locking pump can store the codes of up to four keys. If one key must be programmed, always program ALL infrared keys. This complete procedure must be repeated to program each infrared key. - Move the vehicle to an area not illuminated by fluorescent lights. Programming sequence will not work properly under fluorescent lights. - Switch ignition ON using a second key. The next three steps must be completed within 30 seconds. Otherwise, procedure will have to be repeated. - Close and lock all doors with the mechanical door locks. - Point infrared key to be programmed at either infrared sensor and briefly press the transmitter button from one to four times. Note: Pressing the button once will program the key as Key No. 1; pressing it twice will program the key as Key No. 2, and so on. The sequence of the transmitter pulses must occur in one second intervals, and the sequence of up to four pulses must be completed within five seconds. The anti-theft alarm will sound the horn briefly after each signal to confirm reception. - Press button ten seconds after entering the last pulse. Vehicle will unlock and programming for that infrared key will be completed. Reactivating infrared system Notes: If doors do not lock or unlock with the infrared key, system may have shut off. This could occur when: The battery was dead or disconnected. The infrared locking system was not activated for a long period of time. The security codes of the infrared key and central locking pump are out of synchronization because the transmitter button on the infrared key was operated repeatedly when out of range of the sensor. To reactivate: - Press infrared key transmitter button while pointing key at infrared sensor. - Within one minute of pressing transmitter button, manually unlock either door. - Infrared system is now reactivated. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2006 Alarmen er koblet opp mot sentrallåsen, så den aktiveres når sentrallåsen låser enten via fjernkontroll eller med nøkkelen i døra. Roy: Takk for den, skal prøve dette her ved første mulighet. -Hvor fant du denne oppskrifta? Er det til C4-alarmene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 20, 2006 Husker ikke helt hvor jeg fant det, tror det står litt her og der, også i Bentley sin fabrikkmanual om jeg ikke husker helt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2006 kool. Takk så mye! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 24, 2006 Snakka med en på Møller som ga meg denne bruksanvisningen: -Sett en verkstednøkkel i tenninga, med tenninga på. -Gå ut av bilen og bruk fjernkontrollen på hovednøkkelen til å låse bilen. -Da skal alt være ok. -Dette fungerer jo ikke. Lurer på om det er noe annet galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 16, 2009 bringer denne gamle tråden opp siden jeg har samme problem. er nye batterier i nøkkelen min også. har 2 nøkler men ingen fungerer. har følgt den bruksanvisningen som står over her men den funker ikke. nøkkelen funka før men ble dårligere og dårligere. til slutt funka den ikke i det hele tatt. kan det være noe med en mottaker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2009 bringer denne gamle tråden opp siden jeg har samme problem. er nye batterier i nøkkelen min også. har 2 nøkler men ingen fungerer. har følgt den bruksanvisningen som står over her men den funker ikke. nøkkelen funka før men ble dårligere og dårligere. til slutt funka den ikke i det hele tatt. kan det være noe med en mottaker? Kan tilpasses med vagcom, med biler med sentral komfort hjerne som styrer sentrallås 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 5, 2009 Har hatt det samme med min bil hver gang jeg bytter batteri i fjernkontrollen. Når dette skjer så pleier jeg å gjøre følgende: -Sett nøkkelen i døra og lås bilen mens du trykker inn "lås" knappen på fjernkontrollen -Vri så til "lås opp" og trykk på "lås opp" knappen på fjernkontrollen Da pleier alt å være helt i skjønneste orden igjen.. Må kanskje gjentas et par ganger av og til, men har aldri hatt problemer med å få det til å fungere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 5, 2009 oki takk! har prøvd masse så begynner å tro at det er mottaker.. er det noe som pleier å bli dårlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 5, 2009 jeg hadde akkurat samme problemet med defa'n på audin min, men etter jeg bytta bilbatteri så begynte det plutselig å funke som bare det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...