#1 Skrevet Oktober 20, 2006 Vifta i bilen til fruen har plutselig slutta å virke. Bryteren er ok, så jeg mistenker at det viftemotoren. Jeg har fått ut motoren, men kan noen si meg helt konkret hvordan jeg skal gå fram for å finne ut om den er ødelagt eller ei? Hørt at man kan sette strøm på den med startkabler, stemmer det og i så fall hvordan går je fram? Detta er en 86 mod golf! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2006 veldig enkelt, sett strøm på kontaktene til viften. Går viften rundt, så er den i orden OBS! Pass på å ikke kortslutte startkablene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2006 I samme område som vifta sitter også såkalt formotstand til vifta. Hvis den er defekt vil ikke vifta gå på annet enn siste trinnet ( full fart ). Formotstanden senker spenninga på viftemotoren på de andre trinnene. Blank klump festet med en skrue og med ei kontakt i nærheten av vifta. Om vifta heller ikke går på siste trinn gjør som beskrevet ovenfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2006 Takk for svar! Vifta virker ikke på noen av trinnene, så jeg får prøve å sette strøm på kontaktene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...