Hvordan sjekke om viftemotor i Golf er ødelagt?

Anbefalte innlegg

Vifta i bilen til fruen har plutselig slutta å virke. Bryteren er ok, så jeg mistenker at det viftemotoren. Jeg har fått ut motoren, men kan noen si meg helt konkret hvordan jeg skal gå fram for å finne ut om den er ødelagt eller ei? Hørt at man kan sette strøm på den med startkabler, stemmer det og i så fall hvordan går je fram? Detta er en 86 mod golf!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig enkelt, sett strøm på kontaktene til viften. Går viften rundt, så er den i orden OBS! Pass på å ikke kortslutte startkablene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I samme område som vifta sitter også såkalt formotstand til vifta. Hvis den er defekt vil ikke vifta gå på annet enn siste trinnet ( full fart ). Formotstanden senker spenninga på viftemotoren på de andre trinnene. Blank klump festet med en skrue og med ei kontakt i nærheten av vifta.

Om vifta heller ikke går på siste trinn gjør som beskrevet ovenfor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Vifta virker ikke på noen av trinnene, så jeg får prøve å sette strøm på kontaktene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.