#1 Skrevet Oktober 20, 2006 Heisann kjapt spørsmål: hva inngikk (inngår) i procon-ten systemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2006 Det er vel et wiresystem som strammer belter og løfter/senker motor ved en smell.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2006 Jeg vet at rattakselen og Girkassa er forskjellig. Sikkert mer også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2006 Procon-ten (Programmed Contraction Tension) ble brukt av Audi før airbagenes tid, var baset på wire ved bakre del av motor/gear, og ved en kollisjon hvor motor/gearkasse forskjøv seg bakover, så strammet wiren seg. Motsatt ende av wiren var festet til nedre/ytre beltefester og rattstamme, dvs at beltene ble strammet og rattet trukket framover. Spesielt med lang langstilt rekkefemmer rett bak fangeren virket dette effektivt, visstnok. Ca 1985 til -95. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 20, 2006 Noen som vet om det finnes noen som helst statistikk på omfanget av personskader på gamle Audi biler som kolliderer med Proconten kontra ikke proconten ? Hadde vært litt artig. se her Wieder ein grund mehr en Audi zufahren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 20, 2006 takker for svar! følger opp siste innlegg : Noen som vet noe om kollisjons sikkerheten på de litt eldre audiene b3 90, c4 osv? en del mer aktuellt nå som vintersesongen med quattro melder seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2006 skal jeg være ærlig tror jeg ikke det er spesielt bra Du har vel ikke quattro ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2006 nja, pr akkurat nå så er det brekkhjulstrekk , men er ikke mer enn en uke eller to unna 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...