Anbefalte innlegg

Heisann

kjapt spørsmål: hva inngikk (inngår) i procon-ten systemet? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel et wiresystem som strammer belter og løfter/senker motor ved en smell..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at rattakselen og Girkassa er forskjellig. Sikkert mer også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Procon-ten (Programmed Contraction Tension) ble brukt av Audi før airbagenes tid, var baset på wire ved bakre del av motor/gear, og ved en kollisjon hvor motor/gearkasse forskjøv seg bakover, så strammet wiren seg. Motsatt ende av wiren var festet til nedre/ytre beltefester og rattstamme, dvs at beltene ble strammet og rattet trukket framover. Spesielt med lang langstilt rekkefemmer rett bak fangeren virket dette effektivt, visstnok. Ca 1985 til -95.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes noen som helst statistikk på omfanget av personskader på gamle Audi biler som kolliderer med Proconten kontra ikke proconten ?

Hadde vært litt artig.

se her : smil :

Wieder ein grund mehr en Audi zufahren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar! følger opp siste innlegg :

Noen som vet noe om kollisjons sikkerheten på de litt eldre audiene b3 90, c4 osv?

en del mer aktuellt nå som vintersesongen med quattro melder seg :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal jeg være ærlig tror jeg ikke det er spesielt bra : klø :

Du har vel ikke quattro ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja, pr akkurat nå så er det brekkhjulstrekk : bh : , men er ikke mer enn en uke eller to unna : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.