årsaker til senket ladetrykk?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er ute etter årsaker som kan føre til at ladetrykket har senket seg med 0,4 bar

 

Jeg har ikke hørbar lekasje på ladeluften. Så da er det vel strengt tatt bare tre ting som kan fårårsake dette ? magnetventilen WG eller motorstyringen..

 

kan for lite bensin føre til senket ladetrykk ?

 

jeg trenger hint..

før jeg begyner og skru..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har du testa at du ikke har hørbar lekasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har du testa at du ikke har hørbar lekasje?

 

blir pipelyd om det er lekasje.. samt at jeg sto ved siden av bilen da jeg hadde den på rulla.. hørte ikke no ekstraordinært uvanlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motoren fungerer helt normalt bortsett fra at ladetrykket er for lavt skal vær 1,6 og er nå 1,2 kan ikke tro det kan være sundt da den nå får for my bensin. event forlite hva nå enn skal være årsaken..

 

haddde det vært så stort hull at så my trykk forsvant hadde man hørt det samt at turboen hadde nok jobba seg i hjel for og opredholle et trykk som aldri ble høyt nok.. men jeg er ingen kløpper på dette så det så..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sorry leste ikke godt nok der... så bare o,4 ca det en orginal bil går i nødmodus på:) da vet ikke jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får ikke lavere ladetrykk hvis du har mager blanding, heller motsatt, får ikke ladetrykk fordi motoren drukner i bensin..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får ikke lavere ladetrykk hvis du har mager blanding, heller motsatt, får ikke ladetrykk fordi motoren drukner i bensin..

ok da er ikke det det som er problemet.. kan halgiver for kamaksler lage problemer ? hadde en feilkode på det men den ble bortte etter sletting av feilkoder

 

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

men den forsvant som sakt.. selv etter en liten kjøretur med litt pådrag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

dukka opp i dag og.. humm.. hvor sitter denne giveren?

fårøvrig så har jeg renset både N75 og LMM ingen forskjell. N75 funka som f da jeg satte spenning på den..

 

Grrr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke no gale med turbo , membran i WG eller N75 ventilen..

ingen eksos lekasje før turbo heller. hum... bare gå over slanger og rør på insugsia nå . igjenn.. LEI!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er egentlig rimelig blank på det her, men den har ikke hoppa noen tenner? mener å ha lest noe om det engang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er egentlig rimelig blank på det her, men den har ikke hoppa noen tenner? mener å ha lest noe om det engang...

 

skulle jeg ikke da merke det på at den gikk ureint..? motoren maler jo så fint så..

går over trykkrøra fra turbo til insug er det ikke no gale der blir det vel bare og sette den inn på verksted.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.