#1 Skrevet Oktober 21, 2006 Har en scirocco 2 som skal byttes motor på, fra 1.8 8v til GTI KR 16v. Hva trenger jeg å gjøre for å få dette til? Ledningsnett følger med nymotoren + ECU er bestillt. Fannt ut at jeg trenger ny eksosmanifold fra en scirocco 16v, har funnet en på ebay (se vedlegg) Vil denne manifolden passe med resten av eksos systemet som allerede står i bilen? Noe mer som må byttes ? Takk på forhånd Robin A. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2006 Bruk ledningsnett/sprut fra 8v`en... enklere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 22, 2006 Ble litt forvirret nå ja. en sier jeg må skifte motorledningsnett vis jeg skal skifte til 16v, å nå trenger jeg plutselig ikke alikevel.. :confused: virker det helt kurrant å bruke ledningsnette som allerede er i ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 22, 2006 HEI!! moro motor i 'rocco'n,det!! eksos manifoilen passer,det er jeg ganske sikker på.. men jeg ville jo ha bytta til noe grøvre uansett!! jeg har satt 16v motorer både i golf 1 og 2++,og det som oftest så er det gjerne best å bruke orginalt lednings nett,og da er tilng liksom orginalt... det er også forskjellige luftmengde målere på 8v og 16v og kald-start regulatorn sitter vel på luftmengde måleren på KR,og på blokka på 8v'n hvis du har k-jet.. er vel ke-jet på KR,hvis jeg ikke husker feil.. og det jo en ekstra hjerne til tenninga på KR motoren,også.. Men det er masse forskjellig som funker,men det som oftest lettest å få det riktig på 1. forsøk når man bruker det nettet som hører til.. det er min erfaring,ihvertfall.. har rydda opp etter folk som har drivi å blandet ledningsnett før... tar jeg feil er det bare å rette på meg!! lykke til!! Mvh JonO 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 22, 2006 De 6 boltene som ska kobles videre til downpipen (..tror det heter downpipe.. ) passer dette, eller må jeg kjøpe nye rør for å få det til å passe eller? Var nettopp ute å kika for å se om det var noe som ligna på de 6 boltene, men var ganske trangt, så jeg fikk ikke et svar Takk for svar, hjelper utrolig Robin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 22, 2006 benytt deg av orginal ledingsnettet ditt du. sparer deg for unødig arbeid. nettop satt en 9a motor i cæbben, og bruker rocco innsuget pga da passer alt anna fra 8v gti = mindre arbeid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 22, 2006 De 6 boltene som ska kobles videre til downpipen (..tror det heter downpipe.. )passer dette, eller må jeg kjøpe nye rør for å få det til å passe eller? Var nettopp ute å kika for å se om det var noe som ligna på de 6 boltene, men var ganske trangt, så jeg fikk ikke et svar Takk for svar, hjelper utrolig Robin Du bør kjøpe en ny svanehals til 16v.. biltema har.. høgger'n har.. jeg har ikke fått det til å passe omhverandre for (1.6 gti til 1.8 16v) men mener å ha hørt at noen 8v gti passer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 22, 2006 benytt deg av orginal ledingsnettet ditt du. sparer deg for unødig arbeid.nettop satt en 9a motor i cæbben, og bruker rocco innsuget pga da passer alt anna fra 8v gti = mindre arbeid. Hehe,ja blir litt liten plass til luftfilter box'n OG luftmengde måleren samtidig med golf innsuget.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 23, 2006 tenk å våkne kl 5 å være LYS våken? ..jaja.. så ble man midlertidig forvirret igjen, golf insug eller scirocco insug? så søkte jeg litt på ebay, og skjønte faktisk hva dere prater om, siden den insugs"dingsebomsen" sitter på høyre sia på scirocco insuget, og venstre på golfen. ..kan tenke meg at alt av 8v passer på scirocco insuget siden alt på min 8v kommer inn fra høyre. bare et problem, har ikke rocco 16v insug, men det kan man jo forandre på fra Ebay. Er fortsatt litt forvirret ang eksosen, hvor mye av eksosn må byttes ut? manifold er grejt, hva med lengre ned i rørsystemet? Mvh Robin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 23, 2006 ÅY, fant noe interessant. se vedlegg: Fant denne på ebay, står scirocco 16v KR, akkurat det jeg trenger:tilber: så, 16v manifold -> 6 muttrer -> til denne. det må vel passe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 23, 2006 det er "downpipen" du trenger fra rocco, manifolden (nærmest motoren) kan brukes fra den som sto på motoren din. rocco innsuget er det som gjøre det enklest for deg, men du må da skaffe øvre del av innsuget (rocco) litt bilder http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15831&page=5&highlight=cabrio 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 23, 2006 Ser ut som jeg får tak i hele eksosensystemet fra en scirocco 16v, fra manifoild til ræva. Så da er den delen ute av verden. Så var det luftmengde måleren, ser at min blir litt lang (vedlegg), må vel ha en fra en 16v ja? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 23, 2006 neida, du kan bruke mengdefordelere, men du må bytte det plastikrøret med ett myyee kortere ett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 23, 2006 Blir vel disse 2 jeg trenger da? Nå er eksos i ården, luftmengdemåleren + rør, insug fra scirocco 16v, noe mer som må skiftes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...