#1 Skrevet Oktober 21, 2006 Pluggene mine blir sota endel ettersom den får for mye bensin. Hvordan skal disse renses? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2006 rens dem i isopropanol.. går ikke dette, så bør du få magra ned blandinga di, slik at du slipper at dem soter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 22, 2006 prøver å finne ut hvorfor den får for mye nå. men har starta å bli litt mer tungstarta, hadde kanskje hjulpet litt å rense de, midlertidig altså. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 22, 2006 Bruk en gassbrenner å brenn vekk soten. da får du bort alt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 22, 2006 Det mest effektive er en slik punktsandblåser fra f.eks. Biltema. Pluggen passer akkurat inn i gummimansjetten, og et sekunds blås gir fullstendig reine plugger. NB: Blås vekk all sand som gjemmer seg inni krokene med trykkluft etterpå! Tidligere hadde alle bilverksteder/bensinstasjoner med respekt for seg selv et eget apparat for å sandblåse tennplugger. Ulempen er at sandblåsingen rufser opp det som opprinnelig var glatte flater, sånn at pluggene har en lei tendens til å sote fortere etter behandlingen. Dersom bilen for det meste brukes til småkjøring og motoren bare sjelden blir gjennomvarm, er det vanskelig å unngå soting. Da kan det være lurt å bytte til en grad varmere plugger. På 240'en min kjører jeg med NGK BP5ES for å komme rundt dette problemet. BP6ES er standard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2006 har nå denso W22ES-ZU plugger som er sota og slitene. Hvordan plugger burde jeg gå for? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...