Sota plugger hvordan rense?

Anbefalte innlegg

Pluggene mine blir sota endel ettersom den får for mye bensin. Hvordan skal disse renses?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rens dem i isopropanol.. går ikke dette, så bør du få magra ned blandinga di, slik at du slipper at dem soter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøver å finne ut hvorfor den får for mye nå. men har starta å bli litt mer tungstarta, hadde kanskje hjulpet litt å rense de, midlertidig altså.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en gassbrenner å brenn vekk soten. da får du bort alt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det mest effektive er en slik punktsandblåser fra f.eks. Biltema. Pluggen passer akkurat inn i gummimansjetten, og et sekunds blås gir fullstendig reine plugger. NB: Blås vekk all sand som gjemmer seg inni krokene med trykkluft etterpå! Tidligere hadde alle bilverksteder/bensinstasjoner med respekt for seg selv et eget apparat for å sandblåse tennplugger.

 

Ulempen er at sandblåsingen rufser opp det som opprinnelig var glatte flater, sånn at pluggene har en lei tendens til å sote fortere etter behandlingen.

 

Dersom bilen for det meste brukes til småkjøring og motoren bare sjelden blir gjennomvarm, er det vanskelig å unngå soting. Da kan det være lurt å bytte til en grad varmere plugger. På 240'en min kjører jeg med NGK BP5ES for å komme rundt dette problemet. BP6ES er standard.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå denso W22ES-ZU plugger som er sota og slitene. Hvordan plugger burde jeg gå for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.