200 20v kjørecomputer + div

Anbefalte innlegg

Kjørecomputer'n min funker ikke. Den tar tiden på hvor lenge jeg har kjørt, og regner ut hvor mye bensin jeg har igjen samt turbotrykk, men de 3 andre funksjonene funker ikke. Hva kan det være?

 

Også har jeg en ledning som kommer opp på siden av innsuget, ser ut som den har hatt en kontakt på seg, men den har smelta...noen ideer ? Cruisekontrollen funker heller ikke....

 

Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at kjørecomputeren ikke virker er vel fordi pluggen fra hjernen ikke er koblet i.. :)

 

Hvis det er det samme som det var på min, kan se bak på instrumentet, og følge kabelen som er litt mindre enn resten, (tror det er 6-8 ledinger på pluggen) til du kommer til en gul singelplugg. Følg så denne videre og se om den eventuelt har fallt ut. Denne går til hjernen som forteller hvor mye drivstoff og slikt motoren bruker. Resten (tid osv) går via instrumentet, og det er derfor dette virker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at kjørecomputeren ikke virker er vel fordi pluggen fra hjernen ikke er koblet i.. :)

 

Hvis det er det samme som det var på min, kan se bak på instrumentet, og følge kabelen som er litt mindre enn resten, (tror det er 6-8 ledinger på pluggen) til du kommer til en gul singelplugg. Følg så denne videre og se om den eventuelt har fallt ut. Denne går til hjernen som forteller hvor mye drivstoff og slikt motoren bruker. Resten (tid osv) går via instrumentet, og det er derfor dette virker..

 

Hmm..det må sjekkes.. Er pluggen brun ? eller sånn svart med en rund ende ? For den er det to stk av...heh..

 

Men den "regner" ut gjennomsnitt forbruk...etter en stund står det bare " 1 " der.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.