startproblemer Golf 2 gti 8v 84mod

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjørt bilen varm så hender det at startern ikke vil gå rundt. Høres ut som om batteriet er tomt, noe det ikke er. Prøver noen ganger, å så går den rundt som bare pokker igjen. Tenkte først at det var starteren det var noe galt med så den blei bytta med en i fra høgger'n. Resutatet blei ikke noe bedre, så da kjøpte jeg en ny starter, men fortsatt så blei det ikke bra. Har skjekket jordinga og den virker grei. La opp ny kabel forsikkerhets skyld. Skjønner ikke hvorfor det bare er når den er varm at feilen kommer.

Noen som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen form for start sperre på bilen?

 

hadde en golf 3 importert fra tyskland, så hadde de montert startsperre i tenningslåsen, så når jeg skulle starte den så kom det bare et lite klikk. ristet litt i nøylen så startet den. (utslitt tenningslås).

 

men tror neppe dette er problemet i ditt tilfelle.

du har sjekket alle kabler, sikring.

det du kan gjøre er å få en til å måle strømmen som går til starteren og se om det kommer strømm fram til den, når du kinner, eller videre fra starteren til motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du det problemet når moteren er kald og??? er sikkert bare en dårlig kontakt en eller annen plass kan jeg tenke meg!! siden starteren går rundt av og til, men har aldri vært borti dette problemet så jeg vet ikke: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke noe starsperre på bilen, har byttet tenningslås også. Når moteren er kald så er det ikke noe problem. har drivi å målt litt også, men er ikke så lett å få målt akkurat de gangene det ikke funker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville sjekka at registeret er riktig stilt på bilen.. hadde lignende opplevelse med 80`en min når jeg hadde hatt motoren ute.. viste seg at reg. reima hadde klart å hoppe over en tann på kamhjulet.. ut ifra det du sier hørtes det ganske likt ut for meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville sjekka at registeret er riktig stilt på bilen.. hadde lignende opplevelse med 80`en min når jeg hadde hatt motoren ute.. viste seg at reg. reima hadde klart å hoppe over en tann på kamhjulet.. ut ifra det du sier hørtes det ganske likt ut for meg

 

 

registeret skal no ikke ha noen innvirknig på at starteren ikke vil gå rundt!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp. På min audi coupe gts 5s 83` har jeg samme problemet. Jeg har også byttet starter og en del diverse uten hell. Hadde vert fint om noen hadde en løsning :) I denne bilen sitter det forøvrig en 1.9 forgasser motor(5 sylindere)

 

MVH

Jon Henrik Sogn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.