Anbefalte innlegg

da var det quattroføre ute.

 

noen andre som har problem med at dørene fryser fast på vintern med sin coupe ?

skjønnre faen ikke hvorfor de fryser fast. i morrest måtte jeg jo krype gjennom bakluka for å komme inn i bilen!

har prøvd silikonstifter og sånt drit. iallfall den turtlewax greia. noe annet som kanskje fungerer bedre ?? : bh :: rolleyes: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er pakningene som fryser mot hverandre, og andre partier av dørene som har kontakt med karroseriet, men i all hovedsak ved pakningene.

Hovedsaken til at det fryser er at det oppstår fukt på pakningene enten som et resultat av høy temperatur inne i bilen og lav ute og eller at en griser vann osv..

 

Så det du skal gjøre er å kjøpe deg en boks Kløvervaselin, de gule boksene med vannfri vaselin. Denne skal du smøre pakningene med, er det eneste som hjelper, da slikt som en får kjøpt på bensinstasjonene bare er dritt og hjelper kanskje en gang før det enten fordamper eller bare gjør vondt verre, "Shell-låseolje" er et godt eksempel.. Smører du pakningene regelmessig så blir du aldri plaget med dette igjen, det kan jeg love deg.

 

Du kan også være litt forebyggende på en annen måte, når du har kjørt et lengre stykke og hatt en behagelig temperatur i bilen så luft ut av bilen før du låser og går fra den, altså åpne begge vinduene eller dørene og slipp ut varmen. Nå skal du også slippe unna endel dugg på innsiden som fryser til rim..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for godt svar! skal ta å kjøpe meg kløvervaselin og prøve med dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har brukt silikonstift på dørlistene er det sikkert ikke der problemet er. Det er et helt vanlig problem på Audi at dørmekanismen fryser. Av med dørtrekk og smør opp vaiere + låsekassen med noe velegnet.. Jeg har brukt grafittolje til låsekassen og lavtemperatur grease til resten.. Holder ca. 2-3 år..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det føles virkelig ut som om det er i listene problemet ligger da, når døra endelig går opp så høres det jo ut som noe som revner i det døra slipper taket på pakningene.

som sagt har ingen problem med å åpne døra fra innsiden for da får jeg lagt på mer kraft for å få dytta døra ut. fra utsiden blir det litt for lite å ta tak

i med bare handtaket..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter dette med kløvervaselin, dette funker bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Revnelyd høres ut som listene ja...

Hvis du får tak i glyserin er det også bra å smøre på listene. Holder gummien myk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar folkens skal prøve kløvervaselin i første omgang!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med de temperaturene dere har oppi skogen der så spørs det om det er noe annet enn garasje som gjelder... :o

 

Her fra en tur til Rundhaug i mars..

Minus 37...gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.