Bytte kamakslinger i 1.8TSQ?

Anbefalte innlegg

Prata med en bekjent som er helt rå på å trimme motorer, og er godt kjent i rallymiljøet.. Han sa at ved å montere kamakslingene som sitter originalt i 1.8 20V (125hk), i motoren min (1.8 20VT), ville effekten øke opp i mot 30 hk..

Er det noen her som kan bekrefte at dette stemmer??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohh,dette er jeg intressert i å høre om også.

Men synes det virker litt rart.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohh,dette er jeg intressert i å høre om også.

Men synes det virker litt rart.. :D

 

 

Han sa at det er generelt lengre og høyere kamløft på en sugemotor..

Det blir jo brukt kammer fra 2.2 20V motoren som sitter i Audi 90, i 2.2 20V Turbomotorene;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo genialt i så fall,men kan jeg som ikke har TS modellen bruke de da tro? Er vell sikkert de samme kammene i TS og "vanlig" 1.8T motor? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen forskjell fra T til TS uten om at turboen heter k03s ;) så kammer er vel stort sett lik på alle 1.8T om ikke jeg tar heilt feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var interessant.. Noen som har tenkt å prøve, eller? :) Hadde vært greit å vite om det funka :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler veldig på at dette har noe for seg.

 

Om det har det så har du jo litt andre ting som stopper deg.

Bilen får ikke noe mer bensin, får heller ikke noe mer ladetrykk siden det er elektronisk regulert. Går i nød om den får noe mer trykk.

Om du da gjør noe med det, altså chipe bilen så er du på max av hva turbo klarer å levere, da må du altså skifte turbo. 195-200hk.

Da må du mappe opp bilen , for da har du ikke noe som er "standard" lenger. Da koster det deg 10 000kr, har du da valgt en liten turbo . F.eks K04 så har du max 250hk med skift av ic +++ og dyser (om det er 95-96mod.) Da er det jo blitt veldig dyre hester etterhvert.

 

Er litt merkelig at dette ikke blir gjort selv når man bygger 300-400hk kanskje? Om man så skifter til andre kammer, hvor vil registeret ligge? Kommer liksom alt på slutten eller kommer det tidligere og slutter tidligere.

Jeg hadde ikke skiftet kammer om det ikke skulle over 450hk i bilen.

 

Dette er mine meninger fra et nøytralt synspunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge bilen har Luftmassemåler istedet for lufttemperaturmåler så vil motoren gi økt bensinmengde ved økt luftmengde. Det er jo derfor dumpventil er dumt, mye luft som går forbi LMM når bilen "dumper" luft og pøser på med bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis en har mindre motstand for å få presset lufta forbi ventilene og inn i sylinderene, vil jo trykket som ladetrykksmåleren måler bli mindre, siden denne jo sitter på utsiden, og derfor vil ne kanskje få noe mer luft inn forbi ventilene.

Og siden det er mindre motstand, så vil jo turboen også få det noe lettere, dvs mer luft kan passere turboen.

Vil jo også med mindre motstand forbi ventilene få mindre varme der, men hvor mye det har å si vet jeg ikke.

 

Vil jo ikke bli noe mer trykk der turbotrykksmåleren sitter, men kan jo få mer av dette trykker inn i motoren. Vil jo ikke gå i nød av dette, eneste som kan skje er jo at trykket faller litt pga mindre motstand, som elektronisk blir korrigert opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wastegate'n vil holde lufttrykket konstant, så skal ikke bli noe trykkfall så lenge turboen klarer å levere nok luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det i det hele tatt noen som har sjekket at NA kammene har forskjellig delenr fra 1,8T kammer da? Trodde de hadde samme delenr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det i det hele tatt noen som har sjekket at NA kammene har forskjellig delenr fra 1,8T kammer da? Trodde de hadde samme delenr?

 

De er ikke like.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet forskjellen i durasjon og løft da?

 

Antagelig er det bedre å bruke pengene på større turbo....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.