#1 Skrevet Oktober 22, 2006 Da har jeg gått til innkjøp av en Competition Den har desverre en feil. Personen jeg kjøpte bilen av mener at dette er luftmengemåleren, men kunne ikke garantere dette. Bilen har problemer med og starte og går dårlig på tomgang. Den virker veldig sur da man starter. Noen som har hatt lignende problemer ? Dette er da en 2.0 16v ACE motor. MVH Jon Henrik Sogn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 22, 2006 Da har jeg gått til innkjøp av en Competition Den har desverre en feil. Personen jeg kjøpte bilen av mener at dette er luftmengemåleren, men kunne ikke garantere dette. Bilen har problemer med og starte og går dårlig på tomgang. Den virker veldig sur da man starter. Noen som har hatt lignende problemer ? Dette er da en 2.0 16v ACE motor. MVH Jon Henrik Sogn Bare noen forslag her; dårlige plugger, feil forbrenning, dårlig luftfilter, dårlige pluggledninger, coil.. kan være masse rart forsåvidt.. men kan være luftmengdemåleren også ja.. men sjekk plugger etc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 22, 2006 Skal forsøke coil, plugger og pluggledninger så snart som mulig. Trur det sitter et kn/green filter i den. Burde dette byttes til orginalt ? Noen som har hatt problemer med luftmassemåleren på en slik motor og vet hvordan det oppleves ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 22, 2006 Sjekk alle vakumslanger/falskluft. De ha ofte skyld i uryddig tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2006 vakumslanger ? har denne et slags vakumsystem ? Vet jeg har vakumsystem på Coupen min, men den har forgasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2006 vakumslanger ? har denne et slags vakumsystem ? Vet jeg har vakumsystem på Coupen min, men den har forgasser. Du har en suge motor, det står en del slanger i forbindelse med innsuget, disse kan det være lekkasje på som kan forårsake stygg tomgang, dårlige gange. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2006 Bump. Ingen av de overnevnte rådene fungerte Fant heller ingen sted det skulle være mulig at den trekker falskluft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2006 Sjekk at kaldstart dyse virker . Sjekk også at Aux Air Valve (vet ikke Norsk ord for dette) virker. Kaldstart dyse gir mer bensin ved kaldstart mens Auxilery Air Valve gir mer luft ved oppstart. Kjøp startgass og spray godt med den rundt om i motorrommet. Merker du forskjel i motorgange så har du funnet falskluft kilden. Det er ofte vanskelig å finne......... . Det er også vakumslanger under innsuget...på min i hverfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 2, 2006 Skal forsøkes med en gang, takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...