Noen som har peling på VW 8V Gti motor?

Anbefalte innlegg

Har et oljeproblem med motoren!

Under pådrag/belstning av motoren blinker ojlelyset.. tar jeg det rolig, skjer det ingenting, forsiktig pådrag blinker det litt, og når jeg tyner den, så blinker det ganske bra . . av og til går alarmen også, sammen med lyset som står konstant på!

 

Er det oljepumpen som er defekt, eller er motoren bare boss. . ?

 

-christian-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka følerene for oljetrykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme feil på min engang etter olje skift,da hadde jeg kommet borti ledningen på olje trykks føleren på oljefilter braketten,og når jeg akset datt den helt av,og når jeg slapp gassen/kjørte pent hang den innat føleren..

har også hørt om dålig jord i innstrumentene har fått frem en sånn feil..

jeg har tatt vekk den øvre oljetrykks bryteren,den på siden av toppen over vann slangen,og erstattet den med en føler til oljetrukks meter,så jeg kan overvåke oljtrykket til toppen også. den ledningen henger bare løst det nå,og engang lå også den å gnisset mot jord under aks.. da lyste også lampa og det summet litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også litt interessert i svar på det her siden jeg har en periodisk feil rundt dette. Jeg kan starte bilen og så fort jeg bikker 2500 rpm begynner oljelampa å blinke infernalsk og den hylelyden holder på å drive meg til vanvidd. Dette holder seg i alt fra 10-30 minutter også gir det seg like brått som det kom. Dette skjer uavhengig av varm / kald motor. Andre ganger blinker bare lampa mens igjen andre ganger skjer ikkeno. Det forsvinner ikke om jeg kommer under 2500 men hvis jeg skrur av og på tenninga i fart og så holder meg under 2500 er det borte...helt til jeg kommer over igjen : bh : Har sjekket det som er av kontakter uten å finne noe løst. Føler kanskje??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også litt interessert i svar på det her siden jeg har en periodisk feil rundt dette. Jeg kan starte bilen og så fort jeg bikker 2500 rpm begynner oljelampa å blinke infernalsk og den hylelyden holder på å drive meg til vanvidd. Dette holder seg i alt fra 10-30 minutter også gir det seg like brått som det kom. Dette skjer uavhengig av varm / kald motor. Andre ganger blinker bare lampa mens igjen andre ganger skjer ikkeno. Det forsvinner ikke om jeg kommer under 2500 men hvis jeg skrur av og på tenninga i fart og så holder meg under 2500 er det borte...helt til jeg kommer over igjen : bh : Har sjekket det som er av kontakter uten å finne noe løst. Føler kanskje??

Var borti dette på en gti engang, men der var motor løftet ut og inn, og da var ledningene montert omvendt. (dette var en 16v da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er to oljetrykkgivere, den ene gjelder hhv. mellom 0-2500 rpm og den andre 2500 rpm og opp.

 

Det er vel den i toppen som er for 2500 og opp, skyt meg om jeg tar feil. Kontroller evt. bytt denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er to oljetrykkgivere, den ene gjelder hhv. mellom 0-2500 rpm og den andre 2500 rpm og opp.

 

Det er vel den i toppen som er for 2500 og opp, skyt meg om jeg tar feil. Kontroller evt. bytt denne.

 

den i toppen slår ut under 0,8 bar... og jeg kjører uten denne..

men som sagt har jeg vært borti jordings problemer i instrument panelet har laget en del trøbbel med lys som blinker i hytt og gevær..

eller selvsagt det enkleste: gåen oljetrykks bryter nede ved oljefilteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Mange gode tips her :)

Skal prøve disse tipsene..

 

hvis jeg måler oljetrykket, og ikke har noe særligtrykk, kan det være pumpen som er deffekt da?

 

Hører vel med til historien at motoren lager litt forskjellige lyder. . klakkelyder: eek : osv .. . årh . . ..

 

-christian-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du ikke har oljetrykk er det vel rimelig å anta at pumpa har kvelda ja...

 

Men, har du klakkelyder i motoren din er nok ikke dette det eneste problemet ditt...

 

Har lydene vært der lenge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du ikke har oljetrykk er det vel rimelig å anta at pumpa har kvelda ja...

 

Men, har du klakkelyder i motoren din er nok ikke dette det eneste problemet ditt...

 

Har lydene vært der lenge?

 

 

lydene har visst komt nå. . har nettopp montert den i bilen ,.. i følge forrige eier var den helt strøken når han hadde den! kom på 3.plass i drag med den visst .. vant over audi TT og m3 . . kjempemotor sa han . .mulig det . .men høres rart ut .. . er temmelig lei dette bilgreiene nå . . : bh :

 

-christian-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lydene har visst komt nå. . har nettopp montert den i bilen ,.. i følge forrige eier var den helt strøken når han hadde den! kom på 3.plass i drag med den visst .. vant over audi TT og m3 . . kjempemotor sa han . .mulig det . .men høres rart ut .. . er temmelig lei dette bilgreiene nå . . : bh :

 

-christian-

 

Tørr jeg spørre hvem som hadde den motoren før deg?? en i bergen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten advarsel bare...bedre føre var også videre...

 

Vennligst vær forsiktig med å nevne navn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten advarsel bare...bedre føre var også videre...

 

Vennligst vær forsiktig med å nevne navn...

 

Dette blir jo litt offtopic, men det kan da UMULIG være noe fare å skrive hvem som hadde motoren før..

 

Blir jo det samme som om noen kjøper einseren min og lager en tråd om den, skal de da ikke kunne skrive at det var bilen min før??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørr jeg spørre hvem som hadde den motoren før deg?? en i bergen?

 

bilen hans står på verkstedet mitt også. . jeg plukket motoren i bergen . . er vel samme person vi prater om . .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen hans står på verkstedet mitt også. . jeg plukket motoren i bergen . . er vel samme person vi prater om . .

 

jeg for min del vet ikke hvem du snakker om.. vet bare en en fyr i bergen som lover gull og grønne skoger når han selger noe..send meg gjerne navn på pm om du vil :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilløftere lager lyd ved lavt oljetrykk, men er det andre ting som banker kan det være lagrene. Om disse er slitt så får du lavt trykk, siden oljen bare pumpes rett gjennom uten motstand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilløftere lager lyd ved lavt oljetrykk, men er det andre ting som banker kan det være lagrene. Om disse er slitt så får du lavt trykk, siden oljen bare pumpes rett gjennom uten motstand.

 

 

hmmm . .. høres dyrt ut . .. gammel bil skal jeg ha. . men peiling, DET har jeg ikke .. .

får vente på en kamerat som kommer tilbake fra reisejobb, så får han ta en titt.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lydene har visst komt nå. . har nettopp montert den i bilen ,.. i følge forrige eier var den helt strøken når han hadde den! kom på 3.plass i drag med den visst .. vant over audi TT og m3 . . kjempemotor sa han . .mulig det . .men høres rart ut .. . er temmelig lei dette bilgreiene nå . . : bh :

 

-christian-

 

Håper ikke dette var grunn til at du handla den motoren. Hadde selger sagt noe sånt til meg så hadde jeg rygga og vendt nesen hjem igjen.

 

Oljepumpa kan være gåen,eller sliten. Kan være så mangt egentlig.

Det mest nærliggende er vel at motoren er sliten og trenger stell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper ikke dette var grunn til at du handla den motoren. Hadde selger sagt noe sånt til meg så hadde jeg rygga og vendt nesen hjem igjen.

 

Oljepumpa kan være gåen,eller sliten. Kan være så mangt egentlig.

Det mest nærliggende er vel at motoren er sliten og trenger stell..

 

kjøpte motoren fordi den grusomme forgassermotoren jeg hadde ikke var i støtet . .

og håpet at denne motoren var litt mer på gang -. .

 

og jeg vil påstå at jeg har litt vett igjen i hodet til å skjønne at det ikke kan være mulig å klare å holde en bmw eller audi med en original motor i en sleten bil. .menmen. . kjempemotor . .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.