girkasseproblemer (Golf IV -99)

Anbefalte innlegg

i golfen 99mod så har jeg et problem.

når jeg skal gire så er spaken vond å få i gir, må nesten bruke makt noen ganger.clutchen skal nyli være byttet.

noen tips?

er det rett før kassa ryker eller?

har også lagt merke til en ting. når jeg holder på girspaken, og svinger til venste, så beveger stangen seg fram et lite stykke. og i høyresving går den bakover. er dette normalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjelder det alle gir eller bare ett?

hvis det er alle, kan det jo være noe feil med clutchen at den ikke løser sikkelig ut, da vil den være lei å få i gir.

at girspaken flytter litt på seg er nok ikke galt da det er forsyvinger i motor å det er jo wire som overfører bevegelsen fra spak til kassa så noe kan det sikkert bli tilbake også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn som jeg oppfatter det så er den nokså grei å få i gir når bilen er kald. , men når den blir varm så blir den verre å få i gir. dette er verst i r-1-2-3. i 4 og 5 så går den i gir, men virker skjur.

var innom gumpens auto vest og snakka med en der, og han sa at jeg måtte skifte gear olje til automat olje. for den var tynnere. men stoler ikke 100% på noen som jobber der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min forrige bil alså en 99 mod Golf 1,6 så var det omvendt, var trang å få i 2, gir når den var kald, prøvde da mange forskjellige oljer, men blei ikke no spes bedre.. Den hadde da tidligere vært på overhaling pga den røyk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.