#1 Skrevet Oktober 23, 2006 Er det nokon som klare å sjå kva slags felgar dette er? Er det "ekte" skrudde felger eller er det berre juks? Type? Produsent? Etc. Det ser ut som dei er oppgjenlakkerte, og når eg ser kor fine andre sine felgar har blitt etter å ha fjerna eit lag med dårlig lakk, har eg blitt frista til å prøve det samme... Antar det er mulig å skifte skruane, sidan mange har mista crom-en... er dette en jobb man kan gjere sjølv? Eg har momentnøkkel, kor hardt skal dei i så tilfelle teitast? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 23, 2006 Er vel de standard BBS felgene som blir levert med VW, tror bare at det er fake-skruer. Hadde de samme på en Golf 4 GTI på vinteren, klarlakken hadde begynt å flasse av på kanten, såg ikke noe særlig ut. Kan jo tenkes det er av denne grunnen de omlakkert: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2006 Er vel de standard BBS felgene som blir levert med VW, tror bare at det er fake-skruer. Hadde de samme på en Golf 4 GTI på vinteren, klarlakken hadde begynt å flasse av på kanten, såg ikke noe særlig ut. Kan jo tenkes det er av denne grunnen de omlakkert: rolleyes Takker for kjappt svar. No er dette en S4 da men... I følge eit papir eg fikk fra Møller (i lag med ECE-erklæringa), så er det en 10-eket felg som var levert da bilen var ny, så da har dei blitt bytta på eit eller anna tidspunkt.... ... da er det vel lite sannsynlig at eg finner en fin chrom-kant bak lakken mao 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2006 For det første: Dersom dette er en org BBS felg er de ekte skrudde, såvidt jeg vet har ikke BBS levert noen felger med jukseskruer. For det andre: en "krom kant" vil du uansett ikke finne under, blanke kanter som mange får etter å ha pusset de opp kommer av at en høyglanspollere selve metallet. Det krever mye arbeid å få til med bra resultat og mange finner også ut at det å ha pollert, ulakkert alu krever MYE vedlikehold for at det skal holde seg pent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2006 For det første: Dersom dette er en org BBS felg er de ekte skrudde, såvidt jeg vet har ikke BBS levert noen felger med jukseskruer. For det andre: en "krom kant" vil du uansett ikke finne under, blanke kanter som mange får etter å ha pusset de opp kommer av at en høyglanspollere selve metallet. Det krever mye arbeid å få til med bra resultat og mange finner også ut at det å ha pollert, ulakkert alu krever MYE vedlikehold for at det skal holde seg pent. Hehe... Å gnikke og gnu på blank aluminium er uaktuelt. Syntes bare at resultatet ble topp til noen andre her på forumet (finner ikkje igjen tråden), som hadde fjerna all lakk etter omlakkering og funnet krom-kant. Hadde vore gøy om det gjaldt mine felgar også, men eg forstår at det er lite sannsynlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2006 I følge eit papir eg fikk fra Møller (i lag med ECE-erklæringa), så er det en 10-eket felg som var levert da bilen var ny, så da har dei blitt bytta på eit eller anna tidspunkt.... emmmmh... de felgan der er 10 "splitt" eika felg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 23, 2006 emmmmh... de felgan der er 10 "splitt" eika felg... øhhh... det har du rett i... Kan det vere orginalfelgane likevel da??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 23, 2006 Hehe... Å gnikke og gnu på blank aluminium er uaktuelt. Syntes bare at resultatet ble topp til noen andre her på forumet (finner ikkje igjen tråden), som hadde fjerna all lakk etter omlakkering og funnet krom-kant. Hadde vore gøy om det gjaldt mine felgar også, men eg forstår at det er lite sannsynlig... Vil tippe det bare har sett ut som krom... blank alu ser jo litt kromaktig ut. Mange som har gjort dette med veldig bra resultat men som sagt så er det ikke bare bare å hverken på det pent eller holde det pent. emmmmh... de felgan der er 10 "splitt" eika felg... De 10 eikede felgene som er org på S4 er vell Bolero. Har aldri sett noe slikt blitt levert org på en 93 S4 ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 23, 2006 Dette er nok en fake-skrudd felg dessverre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 23, 2006 Dette er nok en fake-skrudd felg dessverre... Var redd for det... problemet er at lakken som er hatt på skjuler en eventuell skjøt, så det er litt vanskelig å sjå... Får studere dei nøye når eg legger om til vinterdekk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 23, 2006 Dette er nok en fake-skrudd felg dessverre... Ikke sikkert, den kan være to-delt, med ytterkanten og senteret i 1 del, og banen i en annen del. Dermed er det ikke enkelt å få til en polert kant. Som du ser så går til og med eikene helt ut mot kanten av felgene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 23, 2006 Ligner veldig på noen nyere orginale Audi-felger. Og som Tord sier,BBS har ikke fake skrudde felger.. Du kan jo evt. prøve å se om du ser noen skjøt på innsiden. Ikke alltid like sett å på en todelt felg men du kan jo prøve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 24, 2006 Ikke sikkert, den kan være to-delt, med ytterkanten og senteret i 1 del, og banen i en annen del. Dermed er det ikke enkelt å få til en polert kant. Som du ser så går til og med eikene helt ut mot kanten av felgene. Normalt er det ytterringen som er løs når det er todelte felger, kan ikke huske å ha sett en to delt felg hvor innerring er løs, men mulig jeg husker helt feil? Skal jeg tippe så er felgene helstøpte med jukseskruer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 24, 2006 Det var ikkje meininga å lage ei så stor sak utav dette, men her er to nye bilder.... Har studert dei litt meir nøye, med tanke på om dei er ekte eller fake, og har utifra det dere har skrevet tidligare kome til (med bra sikkerheit) at dei er fake... Dersom det skulle vere en markert kant på innsida her, så ser/ føles dette heilstøpt ut... Eg har studert baksida på ein felg en gang, men da var eg på jakt etter ET-merkinga (ET37), men eg kunne ikkje sjå noko produsent namn der... Kan det vere at kvar produsent har kvar si siffer-kode? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 30, 2006 er nok ikkje noe skrudde felger dette, trur dette er sånne billig hjul dei solgte masse av for noen år sida 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 30, 2006 Stikk en umbraco inn inn så drar du en "plastskrue" ut. Og som Tord sier, er det jukseskruer er det ikke originale BBS felger. Se inne i felgen så står det sikkert noe om hvilket merke det er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 31, 2006 Stikk en umbraco inn inn så drar du en "plastskrue" ut. Og som Tord sier, er det jukseskruer er det ikke originale BBS felger. Se inne i felgen så står det sikkert noe om hvilket merke det er Skal sjekke dette med plast-skruer, noko eg tviler på at det er... Enkelte ser fine ut, men andre har mista crom-en. Sidan det berrre er "juksefelgar" anser eg det for uintressant å diskutere dei noko meir, så eg trur vi stopper tråden med dette... Takk for alle gode svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...