#1 Skrevet Oktober 24, 2006 Noen som vet forklaringene i VIN nummeret på audi? Finnes det noen oversikt et eller annet sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 24, 2006 Jeg kan dem... Kan bruke nummeret til Coupeen min som et eksempel. Den har WAUZZZ85ZHA012141 W = Tyskland (opprinnelig for West Germany) AU = Audi. En VW personbil har da VW her, VW minivans V1 og VW nyttekjøretøy har V2. Biler produert av Quattro GmbH har UA (RS4, RS6 etc) ZZZ = tomme bokstaver, brukes kun i USA til å definere karroseritype, motortype, og sikerhetssystem (airbag, automatiske belter etc) 85 = typenummeret, fortelelr hva slags type bil det er. Z = enda en tom bokstav, brukes ikke noe sted H = modellåret. A er 1980. År 2000 er Y mens 2001 fikk tallet 1. A = Fabrikken bilen er laget på, i dette tilfellet Ingolstadt, Audis hovedfabrikk. W er Wolfsburg, E er Emden (Passat), H er Hannover (Transporter, LT), N er Neckarsulm (Audi), P er Puebla, Mexico etc. 012141 = serienummeret for typen og årsmodellen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 24, 2006 AU = Audi. En VW personbil har da VW her, VW minivans V1 og VW nyttekjøretøy har V2. Biler produert av Quattro GmbH har UA (RS4, RS6 etc) Bare nevner at dette ikke alltid stemmer. Audi TT har feks. TR i stedet for AU 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 24, 2006 Bare nevner at dette ikke alltid stemmer. Audi TT har feks. TR i stedet for AU Det er fordi TT er bygget i Ungarn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 24, 2006 Jeg kan dem...VW minivans V1 og VW nyttekjøretøy har V2 Aha! Takk, da ble jeg litt klokere. Irriterte meg grønn når jeg satt hos Biltilsynet og registrerte nye og importerte VW og aldri skjønte hvorfor ikke alle hadde WVW som begynnelse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 24, 2006 Meaning of vehicle identification number: WAU Manufacturer's mark ZZZ Filler characters 8N Type Z Filler characters X Model year 1999 1 Production location 000 001 Serial number The sticker gives the following vehicle hidden: 1 - Vehicle identification number 2 - Model identification code / production control number 3 - Model number 4 - Engine output/emissions standard/transmission 5 - Engine and transmission code letters (not specified on some export versions) 6 - Paint number/interior equipment identification number 7 - Identification numbers for optional extras 8 - Curb weight/fuel consumption/CO2 emission level (not specified on some export versions) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...