Hvordan få ut ABS sensor?

Anbefalte innlegg

Skal skifte hjullager bak på 98 mod A6, quattro.

Hvordan får jeg av ABS sensoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den sitter vel i spindelen, så du trenger vel ikke ta ut sensoren ved bytte av hjullager. ellers sitter den skrudd i spindelen med en liten umbraco skrue. men selv om du løsner den, sitter den nok rimelig fast. må vel slås ut ofg da, må du nok evt ha nye. sensorer.

 

 

 

mulig det jeg sier her ikke stemmer. aldri sett på quattro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke ta den ut visst den ikke må ut... bare kobl den fra. (husk å trekke med et eller anna vist du drar ut ledningen gjennom karosseriet..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe unbraco skrue der, men det ser ut som at den kan skrues av med en 19 mm nøkkel, ser også ut som at det ikke er noen skjøtekontakt på kabelen. Satt ikke fast og fikk løsnet den med engang. Det ser ut som at det er gjenger på den.

 

Må ha den av når jeg skal ha av lageret da jeg ikke har verktøy for å skifte lageret på bilen.

 

Noen andre forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke åssen det er på din bil men min 90q så slo jeg den ut: bh : etterpå fant jeg ut hvor jeg skulle ha kobla den fra. var en skjøt under baksetet. Men som sagt har ikke peiling på åssen det er på din...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den ikke er festet med nevnte umbracoskrue er den i utgangspunktet bare presset inn i navet. I så tilfelle er den egentlig ment å trekkes rett ut, men de pleier å sitte fast mer eller mindre i litt rust/irr og møkk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som at den er presset inn, fikk løs navet, prøvda da å skru den ut men ingen ting skjedde så regner med at den da er presset inn.

 

Ser også at kabelen går inn under baksetet.

 

Får sjekke om det er verktøy for å ta den ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg koblet på a4 fra kabelen og trakk den ut fra under baksetet. Gav opp å få den ut etter at festebolten knakk da jeg skulle ha den ut. Så merket jeg alle posisjoner på justering av camber og sånn, og skrudde ut hele fjærbeinet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg koblet på a4 fra kabelen og trakk den ut fra under baksetet. Gav opp å få den ut etter at festebolten knakk da jeg skulle ha den ut. Så merket jeg alle posisjoner på justering av camber og sånn, og skrudde ut hele fjærbeinet.

 

Blir nok det jeg gjør i morgen :)

 

Fant også flg. verktøy til demontering av ABS, så her er det bare å dra sensoren ut igjen.

 

Ellers takk for all hjelp.

vw_matra_80-200.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.