Anbefalte innlegg

Har være inne på dette i en annen tråd, men prøver på nytt med litt mere info.

 

Byttet termostat sammen med en DEFA (slangevarmer) installasjon for en liten stund siden og etter det har temperaturen som vises i instumentpanelet begynt å øke.

 

Hvis motoren belastes tungt med lavt turtall, f.eks 5 gir i slak oppoverbakke i 80 så begynner den sin ferd mot hundre grader. Hvis jeg så legger den på turtall 2000-3000 begynner temperaturen å synke ned mot nitti igjen ganske raskt. Den ble god å varm opp bakkene rundt Slijan når jeg var i Skien i helgen ;)

 

Har lest ut feilregisteret uten å finne noe spennende der på f.eks temperaturfølere eller lignende. Det kommer også en jevn strøm med kjøleveske inn i toppen av ekspansjonstanken.

 

Har også prøvd å få den såpass varm at vifta starter men pyser ut når den går rett opp mot 100C : eek : så den vifta har jeg ikke sett gå rundt hvis klimaet er slått av.

 

Kan det være at termostaten ikke åpner nok for å få ordentlig sirkulasjon eller fortsatt luft i systemet som påvirker sirkulasjonen ? Ble kjøpt på Torshov og var sikkelig pain og bytte : mad : , så tror jeg setter det bort hvis det er mest logisk at det er defekt termostat.

 

Lurte også på om noen som vet koden for å vise temperatur i klima displayet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes litt merklig ut men vanlige er jo termostat å vannpumpen da. Om bilen har gått langt å den ikke har blitt bytta så er jo den en vanlig svakhet på 1.8t

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannpumpe ble byttet sammen med registerreim for 20.000 siden så håper den er grei. Hadde den vært gåen hadde vell temp vært høy så og si hele tiden ?

 

Edit: Glemte å si at temperaturen også øker når motoren blir slått av. Veit ikke om det er normalt eller ikke, er kanskje det iom det ikke er noe kjøling på den, men igjen, det genereres jo ikke varme lengre heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nr 50 om jeg ikkre tar feil:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste av temperaturen fra klima med kode 51 (var nesten Anders :)) og den virker som den står bang på 90c selv om tempen i instrumentpanelet øker. Så den opp på 91c etter bilen hadde stått med motoren av en liten stund (5 min) men den gikk rett ned på 90c igjen når motoren ble startet.

 

Er temperaturen avlest der tilsvarende det som er ellers i kjøleanlegget ? I så fall, kan det være defekt temperatursensor et eller annet sted ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du byttet tempføler? tror det er en 4 polet kontakt på den , i bakkant av motoren, den ene er for motortemp brukt av styresentralen, den andre er for instrumentet (sitter i samme føler) har også vært borti def. instrument

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta termostat igjen og det ser ut som det ordnet seg. Sikkert defekt eller feil type den jeg kjøpe på Torshov Bilrekvisita.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.