Godkjenning/forsikring av trim/motorbytte

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting... Ved bytting av motor til en sprekere/trimming, er det mange av dere som godkjenner dette og forsikrer det med mer hester? Hva skjer hvis man ikke gjør det og blir tatt?? Evnt kommer i en ulykke?? Hva skjer da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det enkelt og greit så vil du risikere avkortning på forsikring hvis du er involvert i en ulykke med en bil som ikke er godkjent.

I absolutt verste fall risikerer du 100% avkortning...da er det ikke mye igjen til ny bil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye kan det koste å putte 1.8T motor i en orginal 1.8 i avgifter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det koster jo ikkeno i avgifter for meg siden bilen er en 96 mod... Men forsikring.. Vil bilen min fortsatt stå som 1.8 siden det bare er lagt til 25 hester og det er samme kubikkantallet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper forsikringsselskapet vil ha litt mer siden du får mer hester og turbo, samt Biltilsynet vil ha 550 kroner for å godkjenne dette (om du har papirer) og gi deg nytt vognkort med rett info. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt kontakt med forsikrinsselskapet. greit å ha dette på stell. Dette i tilfelle ulykke. Ha selv oppgradert med 100 hk . kostet ikke så mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det blir så du skal bytte, så kan du jo kjøpe motor av en annen Tynseting, nemlig Harald Håkenstad. Det ligger en tråd her på forumet hvor han skal selge komplett motor med alt som trengs. Finner du den ikke, er det bare å ringe til Audisentrum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er denne motoren som skal kjøpes trur jeg... noen som vet noe om den?

hørte både på biltilsynet og med forsikring i dag... alt i orden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt kontakt med forsikrinsselskapet. greit å ha dette på stell. Dette i tilfelle ulykke. Ha selv oppgradert med 100 hk . kostet ikke så mye.

Hvor mye kostet det ekstra og hvordan regnes dette ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.