Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Tenkte å høre her om noen hadde tips angående olje forbruk på min s4.

Den har 217 K på nakken.

 

Det er ABH V8 4,2L det er snakk om. Vet at disse motorene er kjent for å bruke olje, men hva er det som forårsaker det?

 

Hva er den vanligste feilen som gjør at de bruker så mye? (Ca 1/2 L i uka, og kjører bare ca 3 mil hver dag).

 

Kjørte på Castrol 0/40 olje, men har nå byttet til Laserway 5/40 i håp om at det skal hjelpe litt.

 

Ved kraftig pådrag legges det igjen en stor sky av oljerøyk, og man kjenner oljelukta inni bilen, hvis takluka er litt åpen da.: rolleyes Også ved kaldstart er det mye blå eksos.

 

Har vært i kontakt med et par audi mekanikere, som ikke har spesielt tro på at det er ventiltetningene som er problemet.

 

Motoren er veldig lettstartet, og går fint ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Eg har ikkje førstehånds erfaring med dette siden bilen min ikkje har dette problemet, men eg var på nippet til å kjøpe ein som hadde det.

På denne var det allerede skifta ventiltetninger, noko som ikkje hjalp...

Sylinderane blir visst slitt ovale, og det er visst ikkje noko å gjere med det. Eg fikk vite at motoren måtte skiftes. :(

Det var vist dårlig legering i dei første alu-motorblokkene som var problemet...

 

Skal tru om det er mulig å få borra opp og satt inn sylinderforinger i stål?

Alle større motorer har jo det....

Eg har lurt på det, sidan eg mest sansynlig vil få problemet en gang... min har gått 235.000 km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet motor i min pga oljeforbruk, det er sylinderene som blir slitt ovale ja.

 

Jeg har en delemotor tilsalgs hvis noen trenger det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar begge to.

 

 

Det var ikke hyggelige nyheter dette, men.

 

Tenkte kanskje å prøve med noe omega tilsetning i første omgang, og se om det kan hjelpe noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.