#26 Skrevet November 11, 2006 Jeg skal teste ut Nangkang SV1 piggfritt i 225/40-18" på skikkelig vinterføre i år, alt fra 0 til -32, slaps og skikkelig vinterføre. Bare di jævla felga kunne dukke opp snart. Tenkte jeg skulle prøve samme dekka, hvor kjøpte du de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 11, 2006 Tenkte jeg skulle prøve samme dekka, hvor kjøpte du de? Jons Dekk og felg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 11, 2006 Jons Dekk og felg Okai.. Tnx! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 11, 2006 Nei det skjønner jeg godt.Nakang sommerdekk er nok ikke brukanes på vinteren! Gå for vinterdekk du God ide:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 11, 2006 Jeg skal teste ut Nangkang SV1 piggfritt i 225/40-18" på skikkelig vinterføre i år, alt fra 0 til -32, slaps og skikkelig vinterføre. Bare di jævla felga kunne dukke opp snart. har prøvd de i 17" et par dager nå gjennom slaps, snø,is, våt asfalt. og erfaringene med s3 er foreløpig veldig bra, ble overreska hvor fort de stoppa på is, så foreløpig så er jeg veldig fornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 11, 2006 har prøvd de i 17" et par dager nå gjennom slaps, snø,is, våt asfalt. og erfaringene med s3 er foreløpig veldig bra, ble overreska hvor fort de stoppa på is, så foreløpig så er jeg veldig fornøyd. Er dette Nankang SV-1? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 11, 2006 Er dette Nankang SV-1? yepp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 12, 2006 yepp:) Ja, da funker de vel i Valdres au da, siden de funker på Hadeland! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 12, 2006 Ja, da funker de vel i Valdres au da, siden de funker på Hadeland! ja, vil tro det:p:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 15, 2006 Nå har jeg prøvd Nankang SV-1. Snø funket de supert, kom seg frem godt og nedbremsing funket fint. PÅ vått føre va de også kjempebra, vanskelige å få vannplaning med, og godt grep:) Kan anbefales! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 15, 2006 Jeg får mine i morra.. Har du testa de på is enda? Hva slags dimensjon har du Bjørn Kjetil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet November 15, 2006 Var på en liten tur i dag med ny hjulan og dem funke greit så langt. Temperatur på turen var fra -6 til -2. Is, snødekke. Asfalt i sporene noen plasser. Syns dem har litt lite sidegrep som gjør at bilen enten ønsker å gå rett frem i sving eller kommer litt med rumpa. Men da har jeg provosert for å få dette frem også. Bra bremseevne på snø/is , enkelt å kontrollere sleng med dem. Gummien er stiv syns jeg men får se om det kommer seg. Ble lagt på i går kveld. Men dem er veldig støysvak. Kjempe behagelig å kjøre med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet November 15, 2006 Var på en liten tur i dag med ny hjulan og dem funke greit så langt. Temperatur på turen var fra -6 til -2. Is, snødekke. Asfalt i sporene noen plasser. Syns dem har litt lite sidegrep som gjør at bilen enten ønsker å gå rett frem i sving eller kommer litt med rumpa. Men da har jeg provosert for å få dette frem også. Bra bremseevne på snø/is , enkelt å kontrollere sleng med dem. Gummien er stiv syns jeg men får se om det kommer seg. Ble lagt på i går kveld. Men dem er veldig støysvak. Kjempe behagelig å kjøre med. Sidegrepet kan komme av at dekkene er såpass breie at du ikke får nok grep på den store dekkoverflaten. Men det var bra bremseevne på is også? Forstod ut fra testen at de var brukbare på is. Blei overrasket over at de var støysvake! Har hørt fra de som har hatt nankang sommerdekk at de støyer mye! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet November 15, 2006 Dimensjonen min er 225/40 18 Tenkte jeg ikke skulle skrive noe om støy, siden jeg har kjørt med banedekk så er det ekstrem forskjell, sammenlignet med andre vet jeg ikke, mej jeg syns de er bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet November 15, 2006 Sidegrepet kan komme av at dekkene er såpass breie at du ikke får nok grep på den store dekkoverflaten. Men det var bra bremseevne på is også? Forstod ut fra testen at de var brukbare på is. Blei overrasket over at de var støysvake! Har hørt fra de som har hatt nankang sommerdekk at de støyer mye! Jeg har for det meste kjørt denne dimensjonen 225/40-45 i 17" og 18" di siste årene og har nye dekk og felger vært år. Conti og Micheline syns jeg hadde litt mer sidegrep en disse, men ikke urovekkende mye. Jeg syns grepet var veldig godt på is dekke. Iforhold til pris er det så langt gode dekk. Men merket når vi la dem på at dem var stiv i "skuldrene". Måtte hjelpe mye til for å få dem på. Er ingenting som sier at en trillebår har mer/bedre grep en en veivalse så den argumentasjonen om dekk bredde er jeg ikke helt med på. Det er ikke dekkselgerne til Micheline heller med på. Så jeg veit ikke jeg. Kjører med det jeg syns ser bra ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet November 15, 2006 Jeg har for det meste kjørt denne dimensjonen 225/40-45 i 17" og 18" di siste årene og har nye dekk og felger vært år. Conti og Micheline syns jeg hadde litt mer sidegrep en disse, men ikke urovekkende mye. Jeg syns grepet var veldig godt på is dekke. Iforhold til pris er det så langt gode dekk. Men merket når vi la dem på at dem var stiv i "skuldrene". Måtte hjelpe mye til for å få dem på. Er ingenting som sier at en trillebår har mer/bedre grep en en veivalse så den argumentasjonen om dekk bredde er jeg ikke helt med på. Det er ikke dekkselgerne til Micheline heller med på. Så jeg veit ikke jeg. Kjører med det jeg syns ser bra ut Såklart vil det bli bedre grep med smalere dekk! Det sier seg jo selv det! Du får jo mye større flate med breie dekk, ergo større overflate å fordele trykket på. Hvorfor tror du Petter Solberg kjører med 185 eller hva han har som vinterhjul? Ikke for å få noe dårligere veggrep hvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet November 15, 2006 Tingen med smale hjul er at du får større marktrykk som det kalles, og dermed bedre grep 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet November 15, 2006 Nettopp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet November 16, 2006 Men et breiere dekk har mer friksjonsflate enn ett smalere, så det der er jo et litt mer avansert spm enn "brei dårlig, smal bra" Dette er en evig debatt som alle har noe å si om.. Jeg kjører med Nankang 225 17 og synes de er veldig bra. 2.vinteren nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet November 16, 2006 Såklart vil det bli bedre grep med smalere dekk! Det sier seg jo selv det! Du får jo mye større flate med breie dekk, ergo større overflate å fordele trykket på. Hvorfor tror du Petter Solberg kjører med 185 eller hva han har som vinterhjul? Ikke for å få noe dårligere veggrep hvertfall! Det er ikke så enkelt som det der. Når du snakker om Petter Solberg og WRC så er det litt mindre marginer på deres kjøring en vår forhåpentligvis så da er det nok best at dem holder seg til det aller beste, men du glemmer at dem kjører med is pigg og at hjulene skal være lette å dra rundt. Da blir dimensjonen slik dem kjører med. Men dette er en evingvarende diskusjon som gjærne kan stoppe her. Jeg kjører med 225/40-18 fordi det er tøft og fordi jeg dikk ned fra 225/30-20. Da syns jeg ikke jeg kunne ha 17" på vinter. Blir som å gå fra 18" til 15" det er kjedelig det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet November 16, 2006 Det er ikke så enkelt som det der. Når du snakker om Petter Solberg og WRC så er det litt mindre marginer på deres kjøring en vår forhåpentligvis så da er det nok best at dem holder seg til det aller beste, men du glemmer at dem kjører med is pigg og at hjulene skal være lette å dra rundt. Da blir dimensjonen slik dem kjører med. Men dette er en evingvarende diskusjon som gjærne kan stoppe her. Jeg kjører med 225/40-18 fordi det er tøft og fordi jeg dikk ned fra 225/30-20. Da syns jeg ikke jeg kunne ha 17" på vinter. Blir som å gå fra 18" til 15" det er kjedelig det Ja, jeg tror vi stopper diskusjonen der! Hehe.. Blir nok aldri enige uansett! Hehe.. Men vi er hvertfall enige i en ting. Kan ikke ha noe mindre enn 18" på vinter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet November 16, 2006 Men vi er hvertfall enige i en ting. Kan ikke ha noe mindre enn 18" på vinter! Nja, skeptisk... Er nok ikke enig i det gitt, 17" ser absolutt bra ut på golfen... Så jeg går for 17" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet November 16, 2006 Nja, skeptisk... Er nok ikke enig i det gitt, 17" ser absolutt bra ut på golfen... Så jeg går for 17" Hehe.. Da er det jeg og du som er uenige Ole Kristian! Men jeg kan sikkert være enig med deg i at 17" ser bra ut på golfen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet August 15, 2011 Superbumb. Drar opp igjen denne, da jeg vurderer å handle meg Nankang SV-2 til vinteren. Tenkte å kjøre 205/45 R17 på 8" og 215/45 R17 på 9". Det vil gi litt strekk, men det skal jo gå fint. Så, er folk fortsatt like fornøyde med disse dekkene som jeg får inntrykk av i denne tråden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet August 16, 2011 Syns fortsatt sv1 og sv2 er knallgode dekk. Kjøpte fjorårets testvinner på konebilen ifjor høst, lurer på om det var et Bridgestone-dekk? Syns ikke det var bedre enn Nankang på noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...