Nye vinterdekk til Poloen, umulig dimensjon?

Anbefalte innlegg

Trenger nye vinterdekk til Poloen, men er litt usikker på hvilken dim jeg skal gå for og hva som er mulig å få tak i. Kjører 195/45-15 nå, og det går helt fint med tanke på subbing osv, men jeg er litt skeptisk til vinterdekk med større rulleomkrets.

 

Noen som har forslag på noen fabrikanter som lager vinterdekk i tilnærmet den rulleomkretsen? Har liggende både 14" og 15" som jeg kan bruke til vinterfelger, så er ikke det det står på.

 

Noen som lager f.eks 185/55-14?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om 185/55R14 finnes som piggdekk, men det finnes i hvert fall i piggfritt (bl.a Goodyear UG6 og Vredestein Snowtrac2)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det! Skal helst ha piggfritt ja, og gjerne så bra dekk som mulig. Ser ikke at den dimmen er oppført i listene på goodyear.no, men kan jo hende man kan få tak i uansett ja.

 

Er også åpen for andre brukbare dimensjoner!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står i prislista til Goodyear i hvertfall.

 

Dersom du holder til i Porsgrunn, kan du sikkert stikke innom Dekkspesialisten og spørre etter Bent. Han fikser det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står i prislista til Goodyear i hvertfall.

 

Dersom du holder til i Porsgrunn, kan du sikkert stikke innom Dekkspesialisten og spørre etter Bent. Han fikser det.

Fant den på goodyear nå.... : flau : De skal i følge kalkulatoren ha 0,47% større rulleomkrets, men det regner jeg med går greit! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde 185/55-14 Blizakk på G40'n før. Du kunne også da få Pirelli. Ellers er det jo mange som kjører med 7-15 ET 35 med 195/50-15 på Polo? Du kan sikkert finne noen du kan prøve?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal i følge kalkulatoren ha 0,47% større rulleomkrets, men det regner jeg med går greit! :D

 

Det bør gå bra, det er tross alt standarddimensjon på Polo ColorConcept.

Dersom bilen din er ekstremt lav, eller du har feil ET på felgene kan det selvsagt bli problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er det jo mange som kjører med 7-15 ET 35 med 195/50-15 på Polo? Du kan sikkert finne noen du kan prøve?

Joda, sant det! Har et sett med 195/50-15 sommerdekk på felg i garasjen, men de subbet litt i fjor, og nå er bilen enda lavere enn den var da...

 

Dessuten er vintedekk og sommerdekk erfaringsmessig ikke helt like selv om det er snakk om samme dim.

 

Tror nok det blir å prøve å få tak i et sett 185/55-14, har funnet flere merker som har den dimmen nå. Gjelder bare å finne det beste dekket...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok aller enklest å finne nordiske dekk i 185/55-14. I 15" er 185/55-15 den dimmen med flest nordiske dekk å velge mellom. Om du kan leve med litt mer kontinentale dekk får man også bl.a. 145 og 165/65-15 (forhjul til Smart), men tviler på at dette er noen hit på vei til hyttetur på norsk snø...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok aller enklest å finne nordiske dekk i 185/55-14. I 15" er 185/55-15 den dimmen med flest nordiske dekk å velge mellom. Om du kan leve med litt mer kontinentale dekk får man også bl.a. 145 og 165/65-15 (forhjul til Smart), men tviler på at dette er noen hit på vei til hyttetur på norsk snø...

Er nok mest på jakt etter nordiske dekk ja, har lest noen tester av litt forskjellige nå, og et par av de man kan få i 185/55-14 ser ut som de suger BIG TIME!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sjekka og du får Nokian Hakka RSI i 165/65-14. Dette er gla'-dim så godt som identisk med 185/55-14 (bortsett på at du får litt strekk på 6"-felg, faktisk:)). Gøran kjørte med denne dim om vinteren på Einser GTI'en sin (den som senere ble grønn) og det så bra ut og var glimrende å kjøre på (dette var Continental, ettersom han jobba på Møller på den tida).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hey.

 

Jeg har nettopp hvert gjennom den runden med å lete etter vinterdekk... Jeg hadde egentlig bestemt meg for 195/45-15 dekk, men det har jeg møtte gi opp. Det finnes ikke rett å slett (eller bare sier jeg til meg selv da.. ;) ). 195/50-15 tørr jeg ikke prøve pga subbing.

 

Så da var det 14". jeg kommer til å kjøre 185/55-14 Bridgestone Blizzak. det er også orginaldimmen på bilen, så det må jo gå greit. :) Det er vel tipset jeg kan komme med. Kjøper du hos dekkonline, er det billig også ;)

 

Mvh :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å satse på Nokian Hakka RSi 165/65-14 i år etter tips fra Andreas! Nå er det bare å finne det beste tilbudet... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøver å vekke litt liv i en gammel tråd her, på noe jeg selv lurer på.

 

Hva er best til valg for vinterdekk?

185/55-14?

185/60-14

165/65-14? (og hvordan vil dette se ut?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fulgte med 185/60 når jeg kjøpte bilen, men det subbet på usenka (les 40mm) bil ;) Kjørte problemfritt med 185/55 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

personlig synes jeg man må ha litt bredde på vinterhjula også, er ikke noe digg å kjøre på pizza kuttere :P så ville kansje gått for 185/55-14

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøver å vekke litt liv i en gammel tråd her, på noe jeg selv lurer på.

 

Hva er best til valg for vinterdekk?

185/55-14?

185/60-14

165/65-14? (og hvordan vil dette se ut?)

 

standard dim 185/55-14 er helt klart best..... men begrenset antall produsenter (conti har ihvertfall)

Av de to andre så treffer 165/65-14 bedre med bare ca 3.5 com større rullediameter og 1 cm høyere dekk (185/60 gir 6 cm større rullediameter og 1.8 cm høyere dekk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å satse på Nokian Hakka RSi 165/65-14 i år etter tips fra Andreas! Nå er det bare å finne det beste tilbudet... :rolleye:

 

Jeg endte opp med denne løsningen, og var veldig fornøyd med det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.