Savner kraft A6 2,5TDi(C4)

Anbefalte innlegg

Har en A6 2,5Tdi 115Hk 96 modell.

Syns ikke bilen drar like godt som den har gjort tidligere.

Kan jo bare være innbilling, men jeg tar alle tips/råd i mot med stor takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også en kompis med samme problemet, en 96 audi a6 2,5 tdi quattro 140hk.

 

han syntes sin 100 2,5tdi fwd 115hk var sprekere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om den jeg mener ryker! men den blåser ikke iallefall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ryker mer enn det vanligvis burde gjøre ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får gå over slangene da, har ikke så veldig lyst å levere bilen inn på verksted. Blir fort dyrt og de BRUKER bilen når de tester de.

UFFF

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmengemåler er et godt tips... Broderen hadde en slik og det var SYK forskjell med ny mengemåler..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klassiske feil som hull på slanger, defekt luftmengdemåler eller defekt magnetventil. Jeg byttet alt unntatt lmm på min tdi før den gikk som den skulle. Men da gikk den "som ei kula altså" :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes dyrt ut, Husker du hvasånn ca i kr. du ga for det mangnetventil, mendgemåler??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Einar Sandvei

Dette hørtes dyrt ut, Husker du hvasånn ca i kr. du ga for det mangnetventil, mendgemåler??

 

Fikk høre fra en på jobben at Møller (sikkert andre også) har en bytteordning på LMM til ca 1000,- ellers ligger vel LMM'en på ca 4000/4500,-.

 

Men husk å spørre om bytteordningen for de sier ikke noe om det før du spør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke mekanisk lmm på disse da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnetventil byttes på 3min og kostet 6-800kr orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Terje Vindal

er det ikke mekanisk lmm på disse da?

 

Ops Sorry. Tenkte på V6 motoren jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en LMM til 2,5 tdi (5'er) liggende. Vet ikke 100% om den er ok, men jeg tror det!

 

Kan lånes bort, og om den er ok. Kan den jo kjøpes..

 

Beste triks for og verifisere om det er LMM, er og ta ut pluggen til LMM'en. Ta en tur, og er det lite eller ingen forskell. Eller kanskje bilen går bedre.....ja da har du svaret!!

Min gikk faktisk bedre uten Lmm koblet til. Dette er pga. at når motorstyringa ikke får kontakt med Lmm, går den over i nødprog. Men med en surrete Lmm, går den ofte ikke i nødprog. Men får jo helt feile verdier..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Wilthil

Jeg har en LMM til 2,5 tdi (5'er) liggende. Vet ikke 100% om den er ok, men jeg tror det!

 

Kan lånes bort, og om den er ok. Kan den jo kjøpes..

 

Beste triks for og verifisere om det er LMM, er og ta ut pluggen til LMM'en. Ta en tur, og er det lite eller ingen forskell. Eller kanskje bilen går bedre.....ja da har du svaret!!

Min gikk faktisk bedre uten Lmm koblet til. Dette er pga. at når motorstyringa ikke får kontakt med Lmm, går den over i nødprog. Men med en surrete Lmm, går den ofte ikke i nødprog. Men får jo helt feile verdier..

 

Skal på Erik Arnesen på tirsdag og kjøre kort test på motoren, de om det ligger noen feil meldinger der. Har Lmm gått så er den du har liggenes interesang. Har en morfar som bor i kr. sand så jeg skal ned dit om det bar uker eller i starten av august. Jeg kan gi deg beskjed om jeg vil ha den eller ikke etter besøket hos erik arnesen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikkert at det vil komme opp noe feilkode. For om det hadde det. så ville også ECU ha regisrtert det og kjørt på nødprog, Feil på LMM kan bare "registreres" ved brudd. (ihvertfall på tidl. modeller).

 

Bare popp panseret og koble fra pluggen, så har du svaret etter en liten kjøretur.. (PS! det er 100% ufarlig...).

 

Kan sende deg min i posten, så kan du jo sammenligne. Tar deg knappe 5 min. og bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy F... noe så flaut.

Var på erik arnesen i går og fikk kjørt kort test på motoren.

Jeg hadde byttet luftfilter forrige uke og tatt av kontankten til Lmm og hadde selvfølgelig glemt og sette den på igjen.

DET VAR FLAUT DET..........................

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi.. :)

 

Det gjorde jeg og på tdi'en min. Men den gikk så dårlig uten, at jeg stoppet etter hundre meter. Etter litt leting fant jeg også en løs kontakt.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt flaut!...

Men da vet du jo også at LMM er ok.......gikk vel endel bedre med LMM koblet inn tenker jeg.

 

Har du chippet? Har ett sett liggende (+35hk\40Nm).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Wilthil

Litt flaut!...

Men da vet du jo også at LMM er ok.......gikk vel endel bedre med LMM koblet inn tenker jeg.

 

Har du chippet? Har ett sett liggende (+35hk\40Nm).

 

Ja, lmm er nok i orden da ja. Slapp og betale for noe da, det var jo hyggelig.

Har chippet den ja, 148 hk og 305 nm.

Vurdere og bytte motor til 140 hk, vet en som har fått ut 200 diesel hester av den. :- ) BRRROOOMMMMM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vet ikke hva som må gjøres for å få ut 200hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sånn konkret nei, men den bilen jeg vet har 200hk har ihverfall chip og modifisert/byttet turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpe må visst moddes, sammen med ny propell og program.

 

Jeg fikk en pris-antydning på 10-12 lapper om utg.punkt var en 140 hk. Anntydet 190-200 hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Wilthil

Pumpe må visst moddes, sammen med ny propell og program.

 

Jeg fikk en pris-antydning på 10-12 lapper om utg.punkt var en 140 hk. Anntydet 190-200 hk.

 

Hvor henn da???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvor henn da? :-D

 

Og minst like viktig, hvor mange Nm får man da? 450? ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.