kupevifte blåser kaldt! ( Audi 200)

Anbefalte innlegg

Har et problem med bilen min, har akkurat byttet kupevifte, renset hele kjølesystemet registeret osv.. satt det sammen igjen og nå blåser det bare kaldt :( noen som vet hvorfor?? begynner å bli krise : bh :

før jeg byttet kupevifta kom det varmluft inn, men den blåste ikke kraftig pga vifta ikke virket.. har sjekket at alle vannrør/slanger er varme, helt opp til registeret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd å sette den i en veldig bratt oppoverbakke og åpna på ekspansjonstanken for lufting? hadde dog ikke problemer med min etter overhaling av motor når jeg fylte på kjølevann igjen...

tror du skal kunne høre når du skifter fra kald til varm luft i kupéen om slusen beveger seg.... kan jo være noe feil der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du AC så er det en haug med vakuumslanger som styrer diverse spjeld, både på vannslange og som styrer hvor lufta går (feks utenom varmeregisteret...). Har noen av disse slangene falt av i jobben så kan det være en årsak.Har du AC så kan det også være feil ifm sensorer som føler varmen. Kan feks nevne at du har et lite hull midt oppå dashbordet (hvertfall på 88 mod og nyere) hvor luft suges inn. Er denne luftsugepumpa defekt så følger føleren der ned helt feil og kan gi deg for kald eller for varm luft.

Annen mulighet er som nevnt luft i systemet som hindrer sirkulasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på varmen hvis den blåser kaldt.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på varmen hvis den blåser kaldt.....

: smil :: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også litt dårlig varme i min 96 A6 m/klima, og ang. de vakuumslangene så er det vel laget slik at uten vakuum så skal du får varmt vann i varmeapparatregisteret? Var slik jeg forstod det, men jeg syns den øvre av de 2 slangene som går inn i registeret er litt kald, så jeg mistenker at det er litt tett; evt. kanskje luft. Får prøve dat bratt oppoverbakke trikset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du noe løsning på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.