Defa 400 system... er det bedre enn orginal-alarm?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Var på Mekonomen for å kjøpe ekstra alarm til S4-en, som har orginal alarm inntakt.

 

Dei hadde inne en 800-alarm som eg vurderte, men når eg sa at eg hadde nøkkel med knapp for sentrallås, fikk eg vite at en 400-alarm ville passe bedre. Da slapp eg å drasse på den ekstra fjernstyringa. Dette var jo fine saker tenkte eg, men denne typen hadde dei ikkje inne så dei måtte bestille en.

 

Etter litt tenking er eg meir i tvil:

Blir sikkerheita egentlig noko bedre så lenge det er "hipp som happ" om eg bruker nøkkelen til å låse opp bilen med, eller om eg bruker fjernkontrollen? Å koble en alarm til, som blir deaktivert på samme måten, i paralell kan jo ikkje bli noko bedre? : klø :

 

Den orginale alarmen får pepper nettop på grunn av denne svakheita. :angrygun:

 

Dersom 400-alarmen skal bli deaktivert kun når man bruker fjernstyringa, må det vel gå an å koble ut deaktiveringa av orginal-alarmen fra dørlåsane? Har man ikkje oppnådd det samme da?

 

Å koble startsperre ala systemet som DEFA har, kan vel ikkje vere noko problem? Dei bryter jo kun signalet til startmotoren... :confused:

 

Utfører man desse to endringane så er det vel kun glassknuse-sensoren som er forskjellen? Eller har bilen det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta 800-alarmen. Den originale fjernkontrollen med IR-nøkkel er ikke spesielt god og koster en formue å bytte ut. Defa-saken har mye bedre rekkevidde, og om fjernkontrollen ryker koster den bare et par hundrelapper. Ellers er funksjonaliteten relativt lik. Den originale IR-saken har svakheter ja, men så liten rekkevidde som den har er det neppe noe problem uansett, da man må stå omtrent ved siden av bilen for at den skal funke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta 800-alarmen. Den originale fjernkontrollen med IR-nøkkel er ikke spesielt god og koster en formue å bytte ut. Defa-saken har mye bedre rekkevidde, og om fjernkontrollen ryker koster den bare et par hundrelapper. Ellers er funksjonaliteten relativt lik. Den originale IR-saken har svakheter ja, men så liten rekkevidde som den har er det neppe noe problem uansett, da man må stå omtrent ved siden av bilen for at den skal funke..

 

Ja, det er det eg tenker å gjere no... samtidig så skulle eg gjerne sluppet å ha meir på nøkkelhanka.

 

Det med rekkevidde synest eg ikkje er noko problem, så dersom det er mulig å koble vekk deaktivering av orginal-alarmen via dørlåsane, så trur eg at eg er fornøyd. Da er det vel kun via IR man kan deaktivere alarmen. Er ikkje det godt nok da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa-alarmen kan IKKE deaktiveres ved å låse opp bilen med nøkkel. Om du låser opp med nøkkel og åpner døren går Defa-alarmen. Den kan kun slås av med fjernkontroll eller nødkoden.. Den beste løsningen. Originalalarmen lar man bare være som den er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa-alarmen kan IKKE deaktiveres ved å låse opp bilen med nøkkel. Om du låser opp med nøkkel og åpner døren går Defa-alarmen. Den kan kun slås av med fjernkontroll eller nødkoden.. Den beste løsningen. Originalalarmen lar man bare være som den er.

 

Hmmm.... korleis får man det til da?

Kvar tar man signal ifra for å deaktivere 400-systemet?

Signal ifra dørlåsane og IR sensoren går jo inn på samme boksa....

 

Nokon som har koblingsskjema som viser sentrallås enhet og org. alarm? Haynes handboka eg har gjelder ikkje for S4.

 

Dersom det du seier her stemmer, så betyr det at 400-systemet er like sikkert som 800-systemet. Da kan det vere fristande å slippe den ekstra fjernkontrollen som 800-systemet medbringer....

 

Fleire tips? Er fortsatt forvirra... :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, om du har 400-alarmen deaktiveres den med nøkkel eller fjernkontrollen i originalnøkkelen, da denne er beregnet på å styres med originalfjernkontroll.

 

Har du 800-alarmen går denne kun med sin egen fjernkontroll, og er derfor mye sikrere. 400 er stort sett beregnet på nyere biler som ikke har et så primitivt låsesystem som en gammel S4 har.

 

En moderne bil har en fjernkontroll av omtrent samme konstruksjon som den Defa 800-serien har, og da er det like sikkert. Det er det ikke med fjernstyringen på S4..

 

Gå for 800, den er mye bedre på alle måter. Slipper å være avhengig av den kjempeklumpete originale fjernkontrollnøkkelen også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, om du har 400-alarmen deaktiveres den med nøkkel eller fjernkontrollen i originalnøkkelen, da denne er beregnet på å styres med originalfjernkontroll.

 

Har du 800-alarmen går denne kun med sin egen fjernkontroll, og er derfor mye sikrere. 400 er stort sett beregnet på nyere biler som ikke har et så primitivt låsesystem som en gammel S4 har.

 

En moderne bil har en fjernkontroll av omtrent samme konstruksjon som den Defa 800-serien har, og da er det like sikkert. Det er det ikke med fjernstyringen på S4..

 

Gå for 800, den er mye bedre på alle måter. Slipper å være avhengig av den kjempeklumpete originale fjernkontrollnøkkelen også..

 

Da er vi noenlunde enige.... Kan 400-alarmen deaktiveres med dørlåsen, så er den ikkje noko sikrare enn orginalalarmen, fordi en stor skrutrekker gjør "samme nytta".

 

Det var en god ide... å bytte ut klumpnøkkelen med en "vanlig" en og da gå for en 800-sentral. Det må bli det optimale med tanke på både sikkerhet og "bærekomfort".

Eg såg for meg at man måtte trykke dobbelt med en 800-sentral... først på Defaen, og så på nøkkelen... :o ... men det slipper man altså...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vi på nett ja, hehe.. Med 800-alarm bruker du kun fjernkontrollen til å låse opp og igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vi på nett ja, hehe.. Med 800-alarm bruker du kun fjernkontrollen til å låse opp og igjen.

 

Det blir nok en slik en ja... men eg vil litt tilbake til orginal-alarmens muligheter og problemer....

 

Kva er hovedproblemet med denne?

1. At den kan deaktiveres via dørlåsane. (Dette kan heilt sikkert triksast til så dette ikkje skjer)

2. Er IR-krypteringa for dårlig? Kan man scanne seg til rett kode? (Dette kan i så tilfelle ikkje "fixast")

3. ??

 

Dersom man klare å fjerne deaktivering via dørlåsane... blir det ikkje da et OK system?

 

Vil gjerne ha innspel rundt dette... kan hende eg er på "bærtur".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir nok en slik en ja... men eg vil litt tilbake til orginal-alarmens muligheter og problemer....

 

Kva er hovedproblemet med denne?

1. At den kan deaktiveres via dørlåsane. (Dette kan heilt sikkert triksast til så dette ikkje skjer)

2. Er IR-krypteringa for dårlig? Kan man scanne seg til rett kode? (Dette kan i så tilfelle ikkje "fixast")

3. ??

 

Dersom man klare å fjerne deaktivering via dørlåsane... blir det ikkje da et OK system?

 

Vil gjerne ha innspel rundt dette... kan hende eg er på "bærtur".

 

Er det nokon som har innspel rundt det å modifisere orginal alarmen?

Nokon som har gjordt det?

 

Er takknemlig for alle innspel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nokon som har innspel rundt det å modifisere orginal alarmen?

Nokon som har gjordt det?

 

Er takknemlig for alle innspel...

 

Er det ingen som har modifisert orginal-alarmen sin?

Nokon som har litt hidden/ skjema over denne?

Kunne vore greit å fått litt "facts" på bordet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen når man har f.eks. Defa som er en mye bedre alarm enn den originale? På 100/S4 har den ikke engang kupésensor, føler kun på dørene og evt. originalradio..

 

Er ikke spesielt vanskelig å koble ut deaktivering i låsene, men om da fjernkontrollen streiker får man ikke skrudd av alarmen på noen særlig enkel måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen når man har f.eks. Defa som er en mye bedre alarm enn den originale? På 100/S4 har den ikke engang kupésensor, føler kun på dørene og evt. originalradio..

 

Er ikke spesielt vanskelig å koble ut deaktivering i låsene, men om da fjernkontrollen streiker får man ikke skrudd av alarmen på noen særlig enkel måte.

 

Jauda... det er et poeng det med glassknuse-sensor...

Ellers så skal eg klare å lage en egen deaktiverings knapp,(som berre eg veit om) i tilfelle nøkkelfjernkontrollen streiker. (no har eg to nøkkelar også da)

 

Andre fordeler:

- spare masse tid i montasje,

- spare ca 3000,- i innkjøp.

- mindre å drasse på...

 

Men takker for gode svar :) (skulle tru du jobbet for defa... : smil :-) )

Flott at nokon tar seg tid til å svare ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er så allmennt kjent at den originale alarmen suger, så er det vel ikke noe spørsmål om hvorvidt man bør ettermontere en DEFA-alarm, spørsmålet er vel mer hvilken DEFA...

Nå har jeg hatt DEFA-alarm i 3 av mine 4 biler, og i samtlige har den av en eller annen merkelig grunn vært utkoblet pga feil... : klø : Men så lenge den funker så er den nå hverfall BRA! :) Sikkert bare jeg som har vært uheldig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er så allmennt kjent at den originale alarmen suger, så er det vel ikke noe spørsmål om hvorvidt man bør ettermontere en DEFA-alarm, spørsmålet er vel mer hvilken DEFA...

Nå har jeg hatt DEFA-alarm i 3 av mine 4 biler, og i samtlige har den av en eller annen merkelig grunn vært utkoblet pga feil... : klø : Men så lenge den funker så er den nå hverfall BRA! :) Sikkert bare jeg som har vært uheldig.

 

No kjøpte eg min første Audi for tre måneder sidan, så dette kjenner eg ikkje til...

 

Kan nokon fortelle meg kva som er svakheitene med orginal-alarmen?

-deaktivering via dørlåsane er greit å fjerne

-montering av startsperre ala DEFA lar seg også gjere.

-???

 

Eg har fått bevist at den virker, da eg opna bagasjelokket med nøkkel, og hadde gløymt å skru av alarmen først... Da tuta og bar den seg.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.