#1 Skrevet Oktober 27, 2006 Skal handle meg noen nye felger til passaten nå. Men jeg får to forskjellige svar på orginal innpress. Det står ingenting i vognkortet, men mener og huske at det er ET45. Men delelagergutten på Olrud (lokal VW-forhandler) sier det er ET35. Er det noen med lik bil som kan sjekke vognkortet sitt for meg? Eller noen andre som har peil?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 27, 2006 Hentet fra listen som ligger klistret på dekk/felg Volkswagen Passat 97> 5/112 45 57,1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 27, 2006 ET vil jo variere alt etter dimensjon...orginalt er det 45 på en typisk 7x16" felg på ettermarkedsfelger er det ikke uvanlig å gå ned til 32-35 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2006 ET vil jo variere alt etter dimensjon...orginalt er det 45 på en typisk 7x16" felgpå ettermarkedsfelger er det ikke uvanlig å gå ned til 32-35 Det er som er viktig nå er hva som er orginalt(godkjent) og ikke hva som leveres på ettermarkedet. Jeg skulle ha vist hva som er minste ET bilen er godkjent med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 28, 2006 ET vil jo variere alt etter dimensjon...orginalt er det 45 på en typisk 7x16" felgpå ettermarkedsfelger er det ikke uvanlig å gå ned til 32-35 ET32 ser ikke bra ut på ny Passat, stikker for langt ut. Du kan generelt endre sporvidde med 15mm totalt uten TUV på felgene, dvs med orig. ET 45 så kan du sette på minimum ET38. ET40 mener jeg passer ganske bra på "store" felger på ny Passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 28, 2006 ET32 ser ikke bra ut på ny Passat, stikker for langt ut. Du kan generelt endre sporvidde med 15mm totalt uten TUV på felgene, dvs med orig. ET 45 så kan du sette på minimum ET38. ET40 mener jeg passer ganske bra på "store" felger på ny Passat. som du sikkert da ikke har fått med deg, så dreier det seg om en 03 modell altså BG....dar gjelder IKKE det som du skriver... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 28, 2006 De fleste "merkefelger" har godkjenningspapirer for aktuell biltype som gjør at det går greit selv om sporvidden økes mer enn 15 mm. Dette må da vises og godkjennes hos Statens Vegvesen, men det er neppe noe stort problem. Been there, done that.. Standardinnpress på Passat av den modellen er 45. Kan hende Passat W8 har 35, men det er i så fall den eneste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 29, 2006 som du sikkert da ikke har fått med deg, så dreier det seg om en 03 modell altså BG....dar gjelder IKKE det som du skriver... Å 3BG ja, da er det straks bedre plass utover, ET35 funker da fint med f.eks 8,5 toms bred felg og 225 eller 235 dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 4, 2006 Hadde 8,5 x 18 ET30 på min 03 passat. Synes det passet helt perfekt på denne bilen. Fylte hjulbuen helt. Men er nok ikke innenfor toleransen, Da må du ha Tuv papirer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 4, 2006 På mine orginale stålfelger i 15 tom står det ET37 på. Fikk bilen min godkjent Biltilsynet med 18 toms felger med ET32. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...