Noen med erfaringer fra KW senkesett på A6

Anbefalte innlegg

Kunne tenke meg et KW sett til min 03 A6 1.9TDI Avant, men er litt usikker. Det skal 19" med 235/35 ET 35 på til våren, men så er det dette med subbing da... Det er jo ganger hvor man har litt mere enn handleposen baki...

Noen kvalifiserte betraktninger i klubben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

 

er nok ikke noe problem, har kw v2 på 00 a6 med 9x18. ikke noe subbing der.

 

mvh

Jan Cato

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

 

er nok ikke noe problem, har kw v2 på 00 a6 med 9x18. ikke noe subbing der.

 

mvh

Jan Cato

 

Hvor mye har du senket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt vanskelig å si. det er nok en del forskjellige fjører til disse bilene. ut ifra de fjørene som satt på denne ble det ca 6 cm fremme og 4 bak. fra senter på felg til hjulbue ligger den nå på 32.5 cm. har desverre ikke noe bilde av den med 18" . her ligger det med 17" vinter

 

http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=2266

 

jc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se på min bil. 8,5x20 ET 38 med KW senk. 245/30-20 dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se på min bil. 8,5x20 ET 38 med KW senk. 245/30-20 dekk.

 

Ja Petter, bilen har jeg sett, men bildene sier så lite om kjørekomforten din.

Når du hiver inn to kofferter og en stor bag hva skjer da?

Er bilen stiv som en planke, subber det med bagasje osv.

Den erfaringen trenger jeg sårt.. Har du senket det mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har KW på min, merker svært lite når den er fullastet. Er ikke mye den siger ned nei;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er mykere enn A4 med sportsunderstell, egentlig overraskende behagelig å kjøre til tross for senkinga. Subber ikke bak i hele tatt. Har hatt 3 voksne personer baki, da lå hulene godt oppi hjulhuset. Er ikke mange mm klaring da, men det subber ikke. Foran er den mye stivere, men også behagelig. Subber litt i kraftig nedbremsing i krapp sving. Men bare slik at litt av lakken på innersiden av hjulbua er slitt bort.

 

Foran er oppsettet mitt max av hva som går på en A6, men bak kunne jeg nok hatt breiere dekk med høyere ET. 265 får nok plass bak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er mykere enn A4 med sportsunderstell, egentlig overraskende behagelig å kjøre til tross for senkinga. Subber ikke bak i hele tatt. Har hatt 3 voksne personer baki, da lå hulene godt oppi hjulhuset. Er ikke mange mm klaring da, men det subber ikke. Foran er den mye stivere, men også behagelig. Subber litt i kraftig nedbremsing i krapp sving. Men bare slik at litt av lakken på innersiden av hjulbua er slitt bort.

 

Foran er oppsettet mitt max av hva som går på en A6, men bak kunne jeg nok hatt breiere dekk med høyere ET. 265 får nok plass bak...

 

Jan Andre Tærud prøvde på sin gamle 2000 A6 Avant slik jeg husker 9,5x19 med 265/30 19 bak. Det var Pirelli dekk og tipper ET lå på rundt rundt 38. Subba visst rimelig mye med 70mm senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har god klaring innover og litt klaring utover. Med høyere ET tror jeg 265/30 er mulig bak på A6. Men baktung bil har jeg vel 1-2mm klaring utover med 245/30-20 Pirelli dekk. Men man er aldri sikker før det er prøvd;)

 

Jeg kunne tenkt meg en Lemans med mere kant bak...

 

Har aldri vært helt sikker på hvor mye min er senket :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har god klaring innover og litt klaring utover. Med høyere ET tror jeg 265/30 er mulig bak på A6. Men baktung bil har jeg vel 1-2mm klaring utover med 245/30-20 Pirelli dekk. Men man er aldri sikker før det er prøvd;)

 

Jeg kunne tenkt meg en Lemans med mere kant bak...

 

Har aldri vært helt sikker på hvor mye min er senket :rolleye:

 

BBS LM 9,5x20 og 10,5x20 er jo en ide til neste hjulsett : smil :

Hankook har 265/25 20 ellers får du sikkert strekt på 245/30 dekka dine ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.