Anbefalte innlegg

Ønsker å høre andres meninger om Pirelli`s piggfrie dekk....(pirelli ice sport)

Har kjørt på vinterføre: smil : i dag med Passaten(fwd)......føret var delvis fast underlag med noe slaps.

Grepet var tilnermet 0...: eek :

brems og akslerasjon var så passe greit: rolleyes .....men har aldri kjent så dårlig sideveis grep før......kunne plutselig begynne å overstyre på rettstrekning: eek :

Var helt jævli å kontrolere på litt små svingete vei....slang som bare det...viste faktisk ikke hvor det tok retning:o

det overasker med at dekket er "rund formet".....ikke noe kanter på sidene...så dekket sklir jo sideveis som bare det: dum :

Andre som har prøvd disse dekkene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at Pirelli sine vinterdekk så må du på toppmodellen og den er til gjengjeld veldig bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har jeg :-) Pirelli Carving med Pigg :-)

Men har ikke fått testa dem enda da snøen har vært noe fraværende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke Pirelli Carving samme design som Hakka4?

Generelt så tror jeg det er best å holde seg til annerkjente merker.

men... Jeg kjøpte Nankang piggfritt, og er veldig veldig fornøyd med disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dekka nye..?

I tilfelle bør de kjøres litt med for å få 100% utnyttelse, men det høres jo litt rart ut med såpass dårlig grep..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt Pirelli Ice Storm på diverse biler, og er lite imponert over egenskaper på asfalt. Vet ikke noe om hvordan de er på snø/is. Nesten småskummelt på de bilene jeg har prøvd dem på.

Føltes ustabilt ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får pirelli piggfritt på tirsdag, håper det funker: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli Sottero er dårlig deal da eller??

Hmmm.. kansje gå for nokian istede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli Sottero er dårlig deal da eller??

Hmmm.. kansje gå for nokian istede

Nokian er jo alltid en sikker vinner, Gode og anerkjente vinterdekk .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekka er nok godt innkjørte ja:) er noe jeg hadde liggende etter bytte til pigg, så jeg tenkte jeg måtte prøve de, siden jeg hadde et sett alu felg til overs.

de sto på en 90 quattro før passaten.....like jævli der å:o

Skulle legge meg litt ut for en møtende bil i går,

det holdt på å gå rett i fronten på imotkommene bilen:o ....jeg slang som bare det....kontra på kontra.

Er jo egentli en piggdekk mann, men hadde jo Piggfritt på s2`n...og var fornøyd :)....(yokohama 205.55-16")Stabil og fine dekk det........Selv om de var noen år!!

Nokian er gode dekk ja....Har et sett med det å,(STÅLFELG...blææ) Hersker ingen tvil om at jeg skal bruke de i vinter.......

EDIT: men må kansje sette sikkerheten fremfor utsende, ikke kult å være død.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt på hakka 4 dekka i dag........herlig hvor godt grep det ble:)

Btw...sitter å ser ut igjenom vinduet nå...., en toyota hiace som ikke har kommet opp bakken for andre gang: haha : ... latterli: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt bridgestone ws-50 fem sesonger på min 100c4 2,3 før jeg måtte bytte, knallfornøyd, da kan du tenke deg kapellhenger etter med to snøskutere i(1000kg) aldri problem: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er "rundformet" eller har runde kanter så er det typisk for dekk som passer for varmere strøk enn det vi har her i Norge(dvs dekk for forhold lenger sør i Europa). Gode på våt og tørr asfalt, men dårlige på skikkelig vinterføre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

la om til 7år gammle pirelli piggfrie dekk i dag, omtrent ikke brukt så der er masse mønster igjen men grepet var som noen dårlige europeiske helårsdekk :D men stoppet fort når jeg bremset, bare ræva som slang en heil del :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fekk meg nye 205/55-16 pirelli icestorm på bilen i går, virker bra så langt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine virker ikke i det hele tatt... Men så er de 7år gammle å gummien litt vel hard da. Så må nok ha nye skal jeg overleve dinna vinteren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Pirelli på gamlebilen... Fulgte med da jeg kjøpte den og dem var brukte 1 mnd. med forrige eier... etter 1 uke med dekkene på vrengte jeg dem av og kastet dem... Dritdekk! Husker ikke helt hva dem het men var piggfrie.

Når kjøpte jeg testvinneren. Michelin, og det funker som bare det!! Blir ikke handlet med Pirelli hos meg vertfall... Kan hende som noen sier her at du må opp på topp-topp modellen for å få noe som er skikkelig brukbart..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte ContiVikingContact 3 på Audien, i 215/55-16, og det kommer jeg til å ha på neste "normale" bil også. Utrolig bra grep på tørr og våt asfalt, som er viktigst for meg, samtidig som de hadde topp styreegenskaper og bra aks-/bremsegrep på snø.

Dette er vel ganske nøyaktig det samme som MOTOR sier om dette dekket i testen sin også: http://www.motor.no/pdf/M806_DEKKTEST.pdf

Continental er et meget bra piggfritt

dekk. Det har en fin blanding av godt grep og

sikker kjørefølelse på all slags vinterføre.

Styrefølelsen er god, retningsstabiliteten god

og i tillegg er det støysvakt. Dekket kunne

hatt en tanke bedre bremsegrep på våt asfalt.

Akkurat nå sitter jeg utålmodig å venter på at dekksjappa skal få tid til å legge på de nye 31x10,5-15 Cooper Discoverer S/T dekkene mine, så får vi se om de kan måle seg med Continental'ene på noe som helst område.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte ContiVikingContact 3 på Audien, i 215/55-16, og det kommer jeg til å ha på neste "normale" bil også. Utrolig bra grep på tørr og våt asfalt, som er viktigst for meg, samtidig som de hadde topp styreegenskaper og bra aks-/bremsegrep på snø.

Dette er vel ganske nøyaktig det samme som MOTOR sier om dette dekket i testen sin også: http://www.motor.no/pdf/M806_DEKKTEST.pdf

Akkurat nå sitter jeg utålmodig å venter på at dekksjappa skal få tid til å legge på de nye 31x10,5-15 Cooper Discoverer S/T dekkene mine, så får vi se om de kan måle seg med Continental'ene på noe som helst område.

har en A4 me contivikingcontact3, helt knall dekk, vurderer faktisk ikke pigg mere og æ bor i alta: rock : men æ har også en pajero 2,8 1997 med 31*10,5-15 cooper discoverer m/s og de kan ikke måle seg med audien og de skal være hakket kvassere på vinter enn s/t

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.