punga, kan jeg bruke reservedekk? (quattro)

Anbefalte innlegg

hmm, har punga iløpet av natta, og lurer på om jeg kan bruke reservedekke til mandagskveld? kjører sikkert ikke mer enn 2-3mil. Har litt angst for at det ødelegger firetrekken, da jeg har hørt dette mange steder. dekka er 215.45.17 og reservedekket er 205.55.16. går dette til helvete? hehe

takker for svar... gjerne raske:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er hullet stort da?

Dra på bensinstasjonen og kjøp deg 1-2stk dekkfix på boks,det ordner biffen. ;)

Anbefaler IKKE å kjøre med forskjelige str på hjulene med Quattro..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er hullet stort da?

Dra på bensinstasjonen og kjøp deg 1-2stk dekkfix på boks,det ordner biffen. ;)

Anbefaler IKKE å kjøre med forskjelige str på hjulene med Quattro..

var det jeg trodde... ser man hullet i det hele tatt da? jeg så ikke noe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å få plugget dekket?

Mange bensinstasjoner gjør dette.

Diffen din kan bli dritlei seg om du driver å kjører rundt med forskjellig rulleomkrets.

Jeg kjører rundt med reservehjul som er identisk (til og med identisk felg) som det jeg kjører med :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok selv ett dekk i Oslo her om dagen. Siden jeg kjører 245/30-20 og reservehjulet er nusselige 17" så måtte jeg ringe falken. Sa de måtte komme med planbil fordi jeg bilen har quattro. Fy f... for en dust han sjåføren var!!!

Men uansett, quattro vil helst ha 4 like store dekk. Hadde ikke turt å satt på ett dekk som var for lite med tanke på at dyrere ting kan gå til helv...!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mhm... da har jeg på vinterdekka jeg håpte jeg slapp og ta på bilen engang.. Mange her som har sett en s2 med 15 stålfelger eller: flau : gikk i det minste litt bedre, for lette var de:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommy da, ikke teste hvor godt bilen går med piggdekk :D:D : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Små forskjeller i dimensjon er nok ikke farlig over kortere perioder, man kjører jo tross alt i svinger og rundkjøringer til daglig, gjør man ikke??

Jeg kjørte en hel sesong med 2stk 175/70-14 (H.F. og V.B) og 2stk 175/65-14 (V.F. og H.B.) da den flinke dekkselgeren jeg handla dekk hos ikke klarte å tyde forskjellen på 70 og 65. Virker nå ikke som drivverket tok skade, det hadde jo bare rullet 360.000km fra før og fungerer like utmerket den dag i dag :)

Dog skal det sies at jeg hadde ett såre strev med å få sperrene av den sesongen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte med 235/45.17 dekk på min, vræka en felg, og tok da reservehjulet med 225/45-17 og kjørte på. har ikke merka noe og nå har det gått 1.5 år siden. men er nok ikke sunt å kjøre i 150 beint fram, da kan nok ting skjere seg. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.