#1 Skrevet Juni 4, 2004 Sliter litt med den ene caliperen, det vil ikke bli bygd opp noe trykk i den, men veska kommer frem. Det lekker ikke noe eller. Noen som har noe super tips på hvordan lufte bremsene med ABS, eller om det i hele tatt er noen annen fremgangsmåte med ABS? Kanskje trykk sette systemet? (har nye skiver og klosser også, hvis noen skulle lure om det er derfor) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2004 om du ikke har egen bryter av/på for abs, så er det vel ikke verre enn å trekke ut sikringen? mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2004 Jeg hadde en 92 100 som utviklet en bremselekkasje (slange røyk), så jeg spurte lokale VAG-verkstedet om det var noen spesiell prosedyre på ABS i forhold til vanlige bremser. Svaret var at de var bare å lufte som i "gamle dager". Det funket utmerket på 100'en min. Det kan kanskje være en løsning å bruke en trykklufter i stedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 4, 2004 Har hørt at man skal ha mororen i gang når man lufter ABS. Pumpe på bremsepedalen med motoren igang og ellers lufte på vanlig måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 6, 2004 Tror vi fant problemet i kveld, det var en o-ring og en plast hylse på Bremseveske tanken som hadde havnet litt feil og dermed mest sannsynlig blokerte tilførsel av bremse veske for deler av systemet, men vi får sjå.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2004 :(Problem ikke løst... som tidligere nevt, det kommer bremseveske ned ned til caliperen men ikke nok til å bygge opp trykk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2004 Tilleggs opplysning...Det er et par av de ABS sensorene som registrerer de punktene på bremseskivene som er ute av drift, men kan dette ha noe å si? (har prøvd på å ringe mærkeverksted men de er veldig opptatt:( ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 15, 2004 Vanligvis så må tenningen stå på når du lufter biler med ABS, da det sitter en liten elektromotor inne i ABS enheten som bør gå for å få ut all luften av systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 16, 2004 Skal ikke være noen annen måte og lufte abs bremser enn vanlige bremser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 16, 2004 --------------------------------------------------------- - Build up pressure in brake system by pumping pedal. - Open bleeder screw with bleeder bottle hose installed. - Close bleeder screw with pedal pushed down. - Repeat process until no more air escapes --------------- Bleeding sequence: 1 - Right rear brake caliper 2 - Left rear brake caliper 3 - Right front brake caliper 4 - Left front brake caliper ---------------- CAUTION! Vehicles equipped with ABS and Electronic Differential Lock (EDL) require a different bleeding sequence: Bleeding brake hydraulic system-vehicles with Electronic Differential Lock (EDL) and ABS Step 1 - Intake line for EDL--------> Bleeder screw on ABS hydraulic unit Step 2 - Right rear caliper Step 3 - Left rear caliper Step 4 - Right front caliper - Bleed caliper as for conventional brake system. Altså så må du lufte ABS enheten først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 16, 2004 Som flere har sagt her, start bilen å luft på vanlig måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 16, 2004 Som flere har sagt her, start bilen å luft på vanlig måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 16, 2004 Jeg kjøpte en kjekk sak til å bruke hvis man er alene og skal lufte bremsene. Det er ett lokk, en slange og en nippel enkelt og greit. Lokket skrur man på bremsevæske-beholderen. Derifra går det en slange som man skrur på reservehjulet med en tilhørende nippel. Dermed trykksetter man bremsesystemet og det er bare å sette igang med luftingen. Men pass på at det alltid er væske i beholeren! Kjøpte det på Mekonomen for under hundrelappen tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 17, 2004 Takker så meget for alle svar, fikk ordnet det i går...tok 2min....litt flau! Det værste er at vi har vell luftet div.bremser 5-10 ganger tidligere å fått det til uten problemer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...