Elektronisk klimaanlegg problematikk!

Anbefalte innlegg

Hei allesammen.

 

Jeg har elektronisk klimanlegg med skjerm i bilen. Jeg har nå dashbordet ute å tenkte å sjekke at ting satt som det skal før jeg setter på plass dashbordet. Jeg har funnet en løs vakuumslange som er HVIT. Det er utrolig dårlig forklart i Bentley manualen hvordan denne skal være koblet. Det står bare :

 

WHITE: To Vacuum Unit for Heater.

 

Jeg har ikke hatt bilen på veien ettersom motoren er til overhaling, men jeg vet at når man satt på klimaanlegget kom det en suselyd som kan minne om vakuumlekkasje.

 

Her er ett bilde:

 

IMG_1249.jpg

 

Det er snakk om den hvite man ser helt til høyre på bildet. Noen som vet hvor denne skal kobles ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer jo det. Skal bare inn i hovedenheten..er ikke så vanskelig

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hovedenheten? men slangen er ikke lang nok til å bevege så mye rundt der.

 

Finner liksom ikke ut hvor den skal kobles, har jo vakuumskjemaet i bentley, men bare en slags "prinsippskjema" som jeg forstår helt OK, men finner ikke hullet til den hvite ledningen.

 

Har du noen erfaringer med om noen av disse vacuum-dingsene pleier og gå i stykker som jeg bør vite om før man monterer dashbordet??

 

Håper på svar..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hovedenheten? men slangen er ikke lang nok til å bevege så mye rundt der.

 

Finner liksom ikke ut hvor den skal kobles, har jo vakuumskjemaet i bentley, men bare en slags "prinsippskjema" som jeg forstår helt OK, men finner ikke hullet til den hvite ledningen.

 

Har du noen erfaringer med om noen av disse vacuum-dingsene pleier og gå i stykker som jeg bør vite om før man monterer dashbordet??

 

Håper på svar..

 

HAr ikke noe erfaring ang. det nei. Men har en helt hovedenhet liggende om du trenger.....Jeg vet at systemet tømmer seg for vacum når man stopper. Det er ikke det "tømme" røret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er til tømminga. Står ikke det i boka ihvertfall..

 

Noen andre som vet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet hvor den hvite slangen skal ?!

 

Begynner å haste litt ettersom ejg skal sette inn dashbordet nå og må finne plassen til denne først...

 

Hjeeelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er til overs på noen biler, deriblandt min :) . Den skal til en ventil som sitter på vannslangen inn til varmeapparatet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.