diesel på bensinbil, hvordan går det?

Anbefalte innlegg

har en arbeidskolega som har klart å fylle diesel på bil sin. : dum : detter er en gammel vw polo 1.0 bensiner...

 

klarer bilen å kjøre på blanding mellom diesel og bensin? er ca. 15 liter bensin og 25 liter diesel på tanken no...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jon Bentley på "5th Gear" hadde en story på dette... var visst ikke nødvendig å tømme tanken, men katalysator kunne bli ødelagt på noen biler. se om du kan finne klippet på google video eller youtube

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan han ikke bare stikke en slange ned i tanken og suge ut innholdet da? =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan han ikke bare stikke en slange ned i tanken og suge ut innholdet da? =)

 

jo, selvfølgelig. er jo kanksje det lureste. Det er mange som får panikk, og da ringen bensinstasjonen viking, eller falck eller no, og de tar seg klekkelig betalt for å lufte hele drivstoffsystemet, og det er i hvertfall ikke nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

ingen som har blandet diesel og bensin med ett uhell, for så å kjørt med det?

da tenker jeg såklart på bensinbil... :)

blir for stor kontrast å BARE kjøre på diesel med bensinbil... nyskjerrig på hvordan en blanding påkjenner gangen osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort dette med en arbeidsmaskin med bensinmotor... Snakker da om en "Gator" (liten bil med lasteplan som brukes på golfbaner :)) bensinmotor med diesel går som en traktor, og det sliter på motoren da du ikke får skikkelig tenning, men kan jo ta sjansen på at ingenting ryker :)

Vi kjørte en stund med en blanding før vi tømte tanken, renset forgasseren og skiftet filter... greit å være på den sikre siden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min far kjørte med bensin på Suburban 6,2 diesel.

Gikk ca 10 mil så begynte det å trøbble.. Men det gikk helt fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

sitat VG:

"Det er vanskeligere å feiltanke diesel på bensinbiler fordi munningen på dieselpistolen er større enn sluttstykket på tanken.

 

Men hvis det skjer, kan motoren detonere som en bombe, ifølge Bekkevold."

 

 

dette høsrtes litt drøyt ut... : eek : er vell kanskje 1 av 10.000 dette skjer med. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg fylte diesel på en Ford Xr3. Han kjørte rundt 4 meter før bakre potte exploderte med en enormt smell!!! Skal si det vart liv å røre på bensinstasjonen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg fylte diesel på en Ford Xr3. Han kjørte rundt 4 meter før bakre potte exploderte med en enormt smell!!! Skal si det vart liv å røre på bensinstasjonen....

 

hehe... : haha :

da har vi 1 explosjon erfaring... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg fylte diesel på en Ford Xr3. Han kjørte rundt 4 meter før bakre potte exploderte med en enormt smell!!! Skal si det vart liv å røre på bensinstasjonen....

 

He he he... Var ikke bare after-burneren som slo inn da? : haha :

 

En kompis av MEG skulle fylle opp tanken på Amason'en sin for første gang. 1/2 tank og >BANG : rolleyes

 

Det ble litt OT men håper det går greit.

 

Bensin på diesel = fy fy

Diesel på bensin (i rett "blanding") = går greit. Kan ryke noe jævlig da.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som skjer hvis man blander noe diesel i bensinen på en bensinmotor, er at siden det er mye lavere kompresjon i bensinmotoren, klarer den ikke å forbrenne all dieselen som dysene sprøyter inn i motoren, og da vil noe av det blåse ut i eksosen og skape stor røykutvikling og resten vil bli trykket ned i bunnpannen, og oljenivået vil stige dramatisk.. Til slutt vil den presse oljen/dieselen inni sylindrene, og det vil ryke noe helt JÆV....

Jeg har selv opplevd dette på en bil jeg har (Opel), den skal ha 5 liter olje, men jeg tappet av sikkert 15 liter...: eek :

Fikk ihvertfall renset motoren innvendig:o Kan legge til at bilen går som en klokke fortsatt, så motoren tok nok ingen skade av det: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dama (den gangen) fyllte 20 liter diesel på en Fiat Uno Turbo jeg hadde for 10 år siden og kjørte til det stoppa. Kom vel 1 kilometer før det var stopp og ikke rå å få start igjen.

Tømte tanken, renset pluggene som var helt nedsotet og dro gjennom bensin før jeg skrudde på pluggene igjen. Hostet og harket litt med en gang men gikk som en klokke igjen etter å ha fått blåst gjennom skikkelig.

Ingen problemer i ettertid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du ødelegger bensindyser med diesel!prøv å ta dysetest på bensindyser med diesel...dysa pisser bare...må bra mange tanker bensin igjennom dem for at dem skal bli reine!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.