Hjelp til tolkning av feilkoder i Vag-Com

Anbefalte innlegg

Har lest av på min bil (A6 quattro 2,5 tdi 99mod) med Vag-Com og trenger hjelp til å få tolket feilmeldingene som dukket opp, har prøvd å resette feilmeldingene men de dukker opp igjen.

 

feilkode 1:

Address 01: Engine

Part No: 4B0 907 401 K

Component: 22.5l/4VT EDC G000AG D50

Coding: 01004

Shop #: WSC 00011

 

1 Fault Found:

00550 - Start of Injection Regulation

08-00 - Control Limit Surpassed

Readiness: N/A

 

Feilkode 2:

Address 02: Auto Trans

Part No: 4B0 927 156 BH

Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 9016

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

 

1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

 

Feilkode 3:

Address 18: Aux. Heat

Part No: 4B0 265 105 C

Component: Standheizung Diesel D48ˆ

Coding: 00001

Shop #: WSC 02325

 

1 Fault Found:

01444 - Under-Voltage Shut-Off (Automatic)

35-10 - - - Intermittent

 

Feilkode 4:

Address 35: Centr. Locks

Part No: 4B0 962 258 D

Component: Zentralverriegelung D32

Coding: 04673

Shop #: WSC 02325

 

2 Faults Found:

01560 - Passenger Door

59-00 - Can't Unlock

01560 - Passenger Door

61-00 - Won't De-Safe

 

Disse feilmeldingene får jeg opp, håper at noen kan hjepe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorfeilen og girkassefeilen er en og samme feil. Kommer av at såkalt nåleslagsføler N-80 er defekt. Denne føleren er innebygget i dieseldysa bakerst på høyre topplokk. Signalet denne sender brukes av motorstyreenheten for å vite tenningstidspunktet. Å skifte denne på verksted koster deg omtrent 8000 kr hvorav ca 6500 er dysa og toppdekselpakningen.

 

MEN!!!! Kan også være at innsprøytningstidspunktet ( innstillingen av dieselpumpa ) er feil. Har vært borti begge deler. Blinker glødelampa da du kjører?

 

Feilen med sentrallåsen er en elektronisk feil i selve dørlåsen på passasjersiden. Hender det at denne døra fusker ved opp/igjenlåsing eller at kupelys ikke aktiveres ved åpning av denne døra? Skift låsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke noen mulighet å måle giveren på noen måte for å få bekreftet at det er denne som er defekt, hadde ikke lyst til å bruke 6500 på noe som ikke er 100 % sikkert defekt, nå må jeg komme med at jeg kjørte Vag-com diagnosen mens bilen var i gang, når bilen ikke er i gang får jeg ikke opp noen feilmelding. Jeg får heller ikke opp at glådelampa blinker under kjøring og jeg merker ikke noe spesiellt på bilen som skal tilsi at det er noen problem, hvis denne er kaputt vil det være skadelig for bilen å kjøre rundt med denne feilen?

 

Dørlåsen er ok da jeg har opplevd det du nevnte om at kupelys ikke aktiveres samt at den har vært noe tullete å få opp noen ganger, så den bestilles ny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.