#1 Skrevet Oktober 30, 2006 19" 235/35. ET42. Passer dette på Audi 100 c4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2006 eneste er at de kan ta i på innsiden, mot innerskjermer og sånt.. Hadde 8,5x19" felger på den gamle S4èn min, med ET 35, de gikk greit på..-med samme dekkdim.. Litt større fremskjermer på den da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2006 eneste er at de kan ta i på innsiden, mot innerskjermer og sånt.. Prøvde brodern sine 9,5x19 ET35 med 265/30-19 forran på min S4 i sommer. Da var det millimeters klaring fra dekket til "kula" i opphenget. Og min er lav forran. Prøvde ikke å svinge noe særlig, men regner med at det ville subbet litt 235 med ET42 skulle da ligge 8mm lengre vekk fra denne kula. Så hvis hjulopphenget er likt på S4 og "vanlig" 100 C4 så skal jo dette gå bra, innover ihvertfall. Men subbe vil jeg nok tro at det kommer til å gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2006 OK. Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2006 ET42 vil ligge NÆRMERE den kula (antar det er snakk om endeleddet til styringen) enn ET35. Jo lavere innpress, jo lengre ut i skjermene sitter felgen. S4 og S6 har større sporvidde foran sammen med de brede skjermene, så det er alt i alt ikke noe spesielt bedre plass foran der enn på vanlig 100/A6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2006 ET42 vil ligge NÆRMERE den kula (antar det er snakk om endeleddet til styringen) enn ET35. Jo lavere innpress, jo lengre ut i skjermene sitter felgen. Hvis du leste innlegget mitt, ville du sett at det gjelder 265 ET35 kontra 235 ET42. Da vil dekket ligge LENGER unna endeleddet med 235 ET42. Altså riktig som jeg skriver lenger opp (du må også ta hensyn til dekkbredde og ikke bare ET som du har gjort). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2006 19" 235/35. ET42. Passer dette på Audi 100 c4? Det kommer an på bredden på felgen. Det blir litt trangt med ET42 uansett, hvis bilen er mye senka så kommer det til å skrubbe litt ved maks rattutslag. Jeg hadde 8x18" felg ET36 (ET48 med 12mm spacere) med 225/45-18, og det tok akkurat borti innerskjermen ved absolutt maks rattutslag og litt gass/brems. Bilen var vel senka 40mm forran om jeg ikke tar feil... Med 8x19" ET42 så har du omtrent 2-3mm klaring til endeleddet til styringa. Spangen: Den økte sporvidden og de bredere skjermene på S4/S6 gjør hvertfall at det blir bedre plass innover, men muligens ikke utover... Vet bare at de omtalte 8x18 ET48 felgene passet rett på S4, men jeg måtte ha spacere på A6'en, pga endeleddet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...