Bergen: VW Audi Oldschool Society!

Anbefalte innlegg

Som mangen i lokallaget har merket etter hvert, er det store forandringer på gang! Det blir nytt styre og en ny måte og drive styret på. Dette skaper muligheter for medlemmene til å prege og forandre ting som de har vært misfornøyd med eller syntes at kunne vært bedre.

Så her er det jo bare å gi gass!! Hehe

 

Det har jo i lengre tid vært ønske for en del av de gamle medlemmene i klubben å igjennoppta aktiviteten rundt de gode "litt eldre" bilene, som en stadig ser ferre og ferre av på veiene!

 

Dette er det nå mulig å gjøre noe med! Jeg har snakket litt med noen av medlemmene, og hvis interessen er stor nok i resten lokallaget vil jeg prøve å starte opp VW AUDI OLDSCHOOL SOCIETY. Dette vil bli en del av Bergen lokallag som fokuserer på de litt eldre modellene av VW og Audi. Det vil i hovedsak si VW golf/jetta 1,2, scirocco, gti, g60, rally, 80-90 Quattro osv. Men hvilke biler som går under oldschool kriteriene kan vi komme tilbake til etter hvert, hvis det blir en realitet.

Denne delen av klubben vil fremdeles stille på tirsdagsmøtene og alle andre ting det vanlige lokallaget finner på, men vil gjerne i tilegg finne på små ting som foto sessions og garasje treff! Det første og mest synlige vil gjerne være at alle med eldre VAG biler parkerer for seg selv langs muren for eksempel. Dette vil ikke være et forsøk på å skille seg fra VW Audi klubben, men et forsøk på å gjøre plass og opprettholde interessen rundt de eldre VAG bilene, for de er jo fremdeles fete på sin egen måte!!!

 

Det vi jakter på i første omgang er om det er NOK interesse for å sette i gang dette prosjektet, hvis det bare er lunken stemning skrinlegger vi hele prosjektet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ringer meg på fredag eller no Gaute så er det mulighetfor at jeg kan bli med også;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. venter på det gamle skinnet.. sender deg en pm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En flott ide synes jeg slik at vi også kan klare og få samlet enda flere av dem gode gamle bilene også! Det blir aldri for gammelt! For det er ett voksende miljø rundt dette med eldre VAG. Så sitter du inne med en eldre VAG og er litt beskjeden for at du tror du ikke kan stille grunnet at din bil ikke er dagens model er det bare og glemmer det og heller komme deg ut på lokallagstreff! Og enten dele eller får tips på diverse løsningen og erfaringer andre kan sitte på.

 

HER ER ALLE VELKOMMEN!!

 

Så hvis dette kunne være noe som folket kunne tenkt seg gi tilbakemld her så får vi eventuelt ta dette opp i styret og se om dette kan bli noe av.. Men vi må bare være forsiktige slik at det ikke blir 2 grupper som videre kan føre til mye rot. Men vi ser først på int så tar vi det som sagt derifra.

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et GODT tiltak Gaute, er nok mange der ute som ikke føler seg tilpass med å stille på treff fordi de ikke synes at bilen er helt 100% eller rett og slett for gammel. Dette er jo etter min mening bare tull men vet at det forekommer. Vi vil at alle stiller uansett om det er en 79 polo til 1500,- som er så rusten at den nesten ikke holder sammen.

Det er alle med den unike interessen for VAG vi vil samle, uansett alder på både eier og bil og ikke minst uansett kjøretøy. Om man så kjører en Nissan Sunny en periode mens man venter på den "rette" så må man stille.

 

Med dette du prøver å få i gang her så vil gjerne denne "gruppen" av medlemmer føle seg tilpass til å bli mer aktiv i lokallaget..

 

Det jeg er litt mmmmmmmmm "skeptisk" til er at det er for lite av denne gruppen og at vi blir mer adskilt enn det vi ønsker, at vi blir to lag liksom. Jeg vil jo helst at vi skal være alle man alle og vise mangfoldet i klubben..

 

Men jeg er med på tankegangen din og er interessen stor nok vil jeg tro dette er en fin måte å gjøre det på: rock :

 

En annen ting Gaute er at du også kunne kommet med dette forslaget før det nå ble litt omrokkeringer i styret: smil :

 

En tredje ting er hva slags gruppe skal jeg høre til med både en litt ny bil og en old shcool: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg er litt mmmmmmmmm "skeptisk" til er at det er for lite av denne gruppen og at vi blir mer adskilt enn det vi ønsker, at vi blir to lag liksom. Jeg vil jo helst at vi skal være alle man alle og vise mangfoldet i klubben..

 

Men jeg er med på tankegangen din og er interessen stor nok vil jeg tro dette er en fin måte å gjøre det på: rock :

 

En annen ting Gaute er at du også kunne kommet med dette forslaget før det nå ble litt omrokkeringer i styret: smil :

 

En tredje ting er hva slags gruppe skal jeg høre til med både en litt ny bil og en old shcool: klø :

 

Jeg skjønner at du er skeptisk til at det blir "to lag". Det er ikke det som er meningen. Meningen er å fremheve den eldre VAG delen, ikke adskille gammel og ny.

 

Den tredje tingen du nevner vil jo egentlig ikke bli tilfelle, da du parkerer med de nyere bilene med A8 og med olschool gutta når du kjører "prosjektet"

 

Men selvfølgelig, blir det for mangen unødvendige komplikasjoner med dette er det jo bare å glemme hele greien..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God tanke det der! synes selv det har vært for lite "gamle" biler på treffene

å må si jeg savner de endel!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg har da vært en av de som ikke har helt våget meg på treffene da 80`n ser bra skrøpelig ut og har nå en 90 1985 som ikke ser noe særlig bedre ut (enda) men er jo forsåvidt som dere sier at dette er tull, så jeg er ivertfall med på dette opplegget!!! lenge leve old school : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres ut som god idè. Det er ikke alltid så fristende å stille på treff der det nesten bare er biler fra 95`og oppover. I mitt tilfelle er det hovedsaklig eldre audi`er, med 5`er, som som er tingen! Og det med garasje treff høres veldig interessant ut. Felles treff for nye og gamle tror jeg uansett er viktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette høres interressant ut gaute. jeg tror dette er godt for klubben spesielt vi belyser "problemet", jeg vet om flere inkludert meg selv ,at de ikke passer inn til tider med våre gamle klassikere. jeg har også troen på at vi klarer å få en jevn overgang mellom gammel og nye biler. blir vel en automatisk overgang.

 

men jeg tror at det er litt forskjellige interresse blandt meldlemer med gamle og nye biler. jeg som har gamle bil ønsker gjerne å skru og prate om litt erfaringer kanskje verksted besøk hos folk som bygger prosjekter. mens andre heller vil prate om nye biler ny lanseringer og slikt. da må det være mulig å få til noe for en hver smak.(dette er bare min utaelse, jeg sier ikke at det er slikt)

 

Tror med denne tråden får vi belyst en del meninger som mange med eldre biler sitter inne med.

 

Viktig å samle de gamle klassikeren sammen så vi ikke mister masse erfaringer på veien. jeg tror det er masse erfaringer å meninger som kunne vært gøy og interressant å få vite.

 

det jeg savner er å få til noen kjøre turer på tirsdagene ikke bare stå å henge.gjerne fotoshoot med bilene i fart. gruppe bilder av lokallaget. kanskje til og med lage en repotasje til treff punkt om klubben vår. de klarer jo aldri få med Eikås treffet i bladet.

 

Jeg er med i OLDSKOOL SOCIETY det ruuler

eikås 2006 rallye og g60.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at dere kommer med tilbakemeldinger her om dette teamaet!

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut dette. Har følt meg litt ensom med GTen på lokallagstreffene med den eneste bilen fra 80 tallet:p

GT1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe:D

Som "fersking" på lokallagstreffene (les: to ganger) kan jeg dele det jeg har opplevd til nå?

Første gangen jeg tok turen, kom jeg som nummer tre. De to som sto der, var Thomas med TT'n og en jeg ikke husker navnet på: flau : med en -89 Golf.

Jeg kjører da en 1986-modell 80.

Etterhvert rant det inn med nye, nyere og de nyeste bilene fra VW og Audi.

Et lyspunkt, med tanke på årsmodell, var den hvite/lyseblå Quattro-coupéen som ramlet innom.

På det andre treffet kom jeg litt utpå kvelden (måtte vente på madammen som var ferdig på jobb 7), men ble ganske positivt overrasket over å kunne parkere bak en gammel Scirocco: vinke :

Quattroen fra sist gang var ikke å se, men jeg observerte Golfen fra -89 komme bak meg fra rundkjøringen og ned til treffet.

 

Tankene jeg hadde gjort meg på forhånd av første turen opp, var at det kom til å være et sammensurium av årsmodeller, gjerne parkert hver for seg, slik at de ulike entusiastene kunne prate om seg og sitt med likesinnede.

Men snittalderen på bilene på det første treffet mitt tror jeg lå på 97-98+ om ikke høyere?

 

Et rungende JAA til VW-Audi Oldschool Society!

Bilen min er litt shabby, og kunne trengt litt av hvert...lurer på å selge den og. Så overbevis meg om at jeg ikke må selge den, og heller bringe den tilbake til tidligere stolthet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke det er bruk for en underavdeling for eldre biler. Klubben er jo for alle med VAG (inkludert seat og skoda!?), fra alle årstall. Det er vel dette som er noe av hovedformålet til klubben, å ta vare på interessen for alle VAGèr.

Har selv stort sett bare hatt "nye" biler, men har no planer om en einser-golf (så hvis noen vet om en bra einser, gti eller ikke, er det bare å gi meg et tips). Synes det er viktig å ta vare på de gamle bilene, og det er artig å se disse på treffene. Spesiellt de som er holdt rimelig orginale. Ikke alle trenger å se "fast and furious" ut. (selv om jetta'en i filmen er meitafeita...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høyrest bra ut .

Har jo 2 gamle klasikere sjølv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke det er bruk for en underavdeling for eldre biler. Klubben er jo for alle med VAG (inkludert seat og skoda!?), fra alle årstall. Det er vel dette som er noe av hovedformålet til klubben, å ta vare på interessen for alle VAGèr.

Har selv stort sett bare hatt "nye" biler, men har no planer om en einser-golf (så hvis noen vet om en bra einser, gti eller ikke, er det bare å gi meg et tips). Synes det er viktig å ta vare på de gamle bilene, og det er artig å se disse på treffene. Spesiellt de som er holdt rimelig orginale. Ikke alle trenger å se "fast and furious" ut. (selv om jetta'en i filmen er meitafeita...)

 

Og dessuten har vi egen gruppering innenfor klubben som dekker disse bilene, VACN Classic Cars... Burde ikke det holde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dessuten har vi egen gruppering innenfor klubben som dekker disse bilene, VACN Classic Cars... Burde ikke det holde?

Nei. Husk at dette er Bergen...: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Husk at dette er Bergen...: smil :

 

Spiller ingen rolle, normalt sett så møter man på lokallagstreff uansett om man har 2007 Passat eller 75 Golf, Classic cars er for å ivareta interessen og prøve å få flest samlet under de forskjellige treff hovedstyret arrangerer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig i hva Håkon sier her. Det som dem har fått til med DAV og egen tråd på FOLLO sin forumside viser virkelig at det med innteressen for eldre VAG er sterkt tilstede og der har dem gjort en KJEMPE flott jobb!

Dette tror jeg vi heller kan ha her på Bergens forumet også som da kan hete Old scholl S hvor dere med eldre VAG kan dele meninger og erfaringer samt legge ut bilder og eventuelt dra igang noe?? Det er nok det beste for oss ALLE.

 

Blir også veldig lei meg når jeg kan lesa at medlemmer ikke tørr og komme på våre lokallagstreff da dem føler dem ikke har noen der og gjøre?? Dette er jo egentlig bare trist da vi ALLE i hele klubben er her jo grunnet er eneste ting!

Vi brenner for ALLE typer VAG uannsett om den er eldre en bestemor og må taues på treff! Her er ALLE hjertlig velkommene til og stille....

 

Men jeg vet at det er flere som sitter med eldre biler rundt om i området men man kan si at når det ikke kommer noen av dere på treff så blir det jo heller ikke muligheter for at denne delen av klubben skal vokse?? Man MÅ stå på for at ting skal blir gjort, og dette skal vi gjøre noe med! Nå synes jeg dere som har da eldre VAG skal få til en oppmøte rekord på neste lokallagstreff. Slik at dere kan vise oss alle miljøet rundt dette for det er stort! Velkommen.

 

Jeg har selv planer om ett Rallye prosjekt i nærmeste fremtid og det kunne da vært perfekt for meg og innhente info og tips/løsninger fra denne tråden OSS. Jeg veit det er mange av dere som kjører eldre biler som veit så utrolig mye om disse og kan da hjelpe til.

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser også med litt spørsmåltegn at folk som egentlig kanskje har lyst ikke lyst stiller på treffene/møtene. Det er jo de gamle gode vi egentlig alle liker, tror nok heller det er de med nyere biler som er misunnelig på de med litt eldre biler som har tid og lyst til å ligge hjemme i garasjen og skru.. Det gjelder hvertfall meg. De ALLER fleste har lyst på en "classic" i garasjen, men de fleste har ikke midler, tid, kompetanse eller plass til det. Så værsåsnill og vis hvor mange det er der ute så folk kan se hva de går glipp av: rock :

 

Er også for at vi gjerne kan ha en tråd på forumet under Bergen Lokallag og ikke dele oss mer opp enn det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok desverre sant at enkelte ikke føler seg vel med å stille opp ilag med nye biler som er verdt opptil 100 ganger mere, det er jo egentlig feil siden det er den generelle interessen for vag vi dyrker, da skal det selvfølgelig ikke spille noe rolle hva man ruller rundt i, så sant det er en vw eller audi;)

 

Mange av de som har nyere biler i klubben idag har gjerne vært medlemmer i årevis og har selv hatt gode gamle slitere, men til og med dengang stillte de opp, eneste forskjellen er at enkelte har vokst opp og vil ha mere vedlikeholdsfrie biler, og at de har fått seg en frue som ikke tillater dem å bruke penger og tid på gamle klassikere som de egentlig vil ha, hehe.

 

For min del stiller jeg opp uansett så sant jeg har sjans og har alltid blitt like godt mottat av alle på lokallagsmøtene uansett hvilke bil jeg kom i og hva de andre måtte stille opp i.

Pr idag har jeg selv bare 20år+ biler, men syns ikke det er noen grunn til å splitte klubben eller fremheve noen årganger fremfor andre, har like mye interesse og glede over audi/vw om de så er 0-10-20 år gamle...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok desverre sant at enkelte ikke føler seg vel med å stille opp ilag med nye biler som er verdt opptil 100 ganger mere, det er jo egentlig feil siden det er den generelle interessen for vag vi dyrker, da skal det selvfølgelig ikke spille noe rolle hva man ruller rundt i, så sant det er en vw eller audi;)

 

Mange av de som har nyere biler i klubben idag har gjerne vært medlemmer i årevis og har selv hatt gode gamle slitere, men til og med dengang stillte de opp, eneste forskjellen er at enkelte har vokst opp og vil ha mere vedlikeholdsfrie biler, og at de har fått seg en frue som ikke tillater dem å bruke penger og tid på gamle klassikere som de egentlig vil ha, hehe.

 

For min del stiller jeg opp uansett så sant jeg har sjans og har alltid blitt like godt mottat av alle på lokallagsmøtene uansett hvilke bil jeg kom i og hva de andre måtte stille opp i.

Pr idag har jeg selv bare 20år+ biler, men syns ikke det er noen grunn til å splitte klubben eller fremheve noen årganger fremfor andre, har like mye interesse og glede over audi/vw om de så er 0-10-20 år gamle...

 

 

GODT SAGT Johnny!!

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye klokt å lese, er bra alle er forskjellige:)

Jeg har sagt min mening, og står for den. Jeg tror styret vil komme frem til den sunneste og beste løsningen, uansett om det er å lage en gruppering i lokallaget, eller et underforum som heter Oldschool under Bergen. Der kan vi i Bergen ha tråder der vi kan utveksle opplysninger m.m. En tråd om Oldschool tror jeg vil bli rotete...med poster om ulike emner i hytt og gevær.

Og ja, jeg VET det er et eget fora om Oldschool VAG her, men det gjelder jo hele landet.

 

Bare så det er sagt: jeg stortrives i klubben, og har bare en Audi, som jeg vil stille med så sant den går: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.. tror eg ska klare å komme meg på neste treff no.. men har da en 80 og en 90.. skal jeg bare slenge 80`en på taket og komme inn med begge da? :P: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er masse synspunkter rundt dette, og det er jo bra! Den beste løsningen så langt tror jeg faktisk er å gjøre det samme som DAV, så får vi heller se om det skjærer seg etter hvert.

 

Litt artig lesing dette her igrunn, syntes igrunnen at det er sunt å riste litt liv i det gode gamle lokallaget.. hehe: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.