Kaldstart på 2.3 NG motor

Anbefalte innlegg

Okay... Skal se litt på dette til helga... Leste litt i Haynes boka.. leste bare kjappt over, og det er en "Diaphragm pressure switch" dem driver å snakker om.. Noe motstand greier...

 

skal si fra hva jeg finner ut etter helga...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay... Skal se litt på dette til helga... Leste litt i Haynes boka.. leste bare kjappt over, og det er en "Diaphragm pressure switch" dem driver å snakker om.. Noe motstand greier...

 

skal si fra hva jeg finner ut etter helga...

 

Det høres bra ut ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner du ut noe Espen?

 

Eller blir det noe mer i boken imorgen kanskje? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaldstartdysen er uansett bare i drift noen få sekunder selv ved meget lave temperaturer, og det er ytterst sjelden, så og si aldri at den dysen i seg selv går i stykker. Alle mistenker den hver gang det er noe galt, men i virkeligheten er det nesten aldri noe problem der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaldstartdysen er uansett bare i drift noen få sekunder selv ved meget lave temperaturer, og det er ytterst sjelden, så og si aldri at den dysen i seg selv går i stykker. Alle mistenker den hver gang det er noe galt, men i virkeligheten er det nesten aldri noe problem der..

 

 

Men hvor bruker denne feilen å ligge da?

Veldig lett å mistenke dysa vertfall, eller ledningsbrudd til den...

 

Min dabber av også av og til av når motoren ligger på normal temp. Noe sammenheng med dette vi driver med her kansje? En eller annen føler som føkker eller noe sånt?

 

Edit: Christoffer: Blir ikke i dag... Trøtt å sliten :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvor bruker denne feilen å ligge da?

Veldig lett å mistenke dysa vertfall, eller ledningsbrudd til den...

 

Min dabber av også av og til av når motoren ligger på normal temp. Noe sammenheng med dette vi driver med her kansje? En eller annen føler som føkker eller noe sånt?

 

Er helt likt som bilen jeg driver med...

 

Merker det veldig typisk på morgenen når den er kald, gir på for å komme ut av kryss, klarer den ikke å henge med i det hele tatt, og det er bedre å holde halv gass enn å gi bånn gass!

(en skal jo ikke gi bånn gass på kald motor, men det må gjøres en gang i mellom)

Er helt sinnsykt hvor lat den er liksom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvor bruker denne feilen å ligge da?

Veldig lett å mistenke dysa vertfall, eller ledningsbrudd til den...

 

Min dabber av også av og til av når motoren ligger på normal temp. Noe sammenheng med dette vi driver med her kansje? En eller annen føler som føkker eller noe sånt?

 

Edit: Christoffer: Blir ikke i dag... Trøtt å sliten :P

 

 

det høres ut som luftmengdemålern, har du k&n filter el. som er innsatt med olje? forstøvet olje kan føkke LMM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det høres ut som luftmengdemålern, har du k&n filter el. som er innsatt med olje? forstøvet olje kan føkke LMM

 

 

Kom faktisk på dette jeg også i går kveld.. Tror jeg skal sjekke denne...

Har GreenFilter innsatsfilter med OPPBORRET luftfilterboks.. :P

 

 

Når bilen er kald, så er det så vidt den går fremmover.. Må pumpe me gassen i 4-5 sek. før at motoren pluttselig kommer... Viss jeg holder bånn dryler på gassen så begynner det å smelle fremme i der.. noe slags feiltenningslyd i downpipen..

 

Når motoren er varm og kjører vanlig fart, og trykker gassen i bånn, så blir den på en måte kvælt før etter 5sek. at motoren begynner å reagere, og da skyter den fart...

 

Må endten være bensin eller luft problemer... Skal prøve å få sjekket LMM i dag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVORDAN FÅR EN UT DEN LMM DA? FINNER INGEN SKRUER ELLER NOE SOM GÅR AN Å LØSNE PÅ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVORDAN FÅR EN UT DEN LMM DA? FINNER INGEN SKRUER ELLER NOE SOM GÅR AN Å LØSNE PÅ??

 

 

der må jeg melde pass, kom aldri så langt.... start ny tråd!?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der må jeg melde pass, kom aldri så langt.... start ny tråd!?!

 

Har diskutert med en kompis pluss sjekket på ETKA.. Det som viser seg er at LMM ligger integrert i selve lokket over luftfilterboksen... Må skru av bensinfordeleren får å få tatt ut LMM..

 

Men da kommer spørsmålet om det spruter / renner bensin av bensinfordeleren viss jeg løsner på den..? for på bildet fra ETKA så ser det ut som den har ett eller annet med luftfilterboksen å gjøre.. ?!

 

Starter like gjerne en egen tråd på dette jeg... Siden vi har sporet litt av topicen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10v har ikke luftmassemåler, det er bare et primitivt spjeld som løftes av luften. Dette går "aldri" i stykker. Det som heller skjer er at trykkregulatoren montert på bensinfordeleren kan bli tilstoppet og trenger en rens, eller at potensiometeret på siden (ut mot skjermen) får dårlig kontakt og må repareres. Begge disse gjør at bilen går veldig dårlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10v har ikke luftmassemåler, det er bare et primitivt spjeld som løftes av luften. Dette går "aldri" i stykker. Det som heller skjer er at trykkregulatoren montert på bensinfordeleren kan bli tilstoppet og trenger en rens, eller at potensiometeret på siden (ut mot skjermen) får dårlig kontakt og må repareres. Begge disse gjør at bilen går veldig dårlig..

 

 

hmmz... Du sier noe der... :/ Men så der va en kontakt på denne ut mot skjermen ja.. rekna med det var denne som var LMM jeg da.. ? Hvordan kan en rense dette "pot-meteret" da? Og rens av trykkregulatoren?

 

Laget forresten en egen tråd om LMM :

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=67342

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som heller skjer er at trykkregulatoren montert på bensinfordeleren kan bli tilstoppet og trenger en rens, eller at potensiometeret på siden (ut mot skjermen) får dårlig kontakt og må repareres. Begge disse gjør at bilen går veldig dårlig..

 

Har du fått sett noe på dette Espen?

 

Jeg tar vel kanskje fra hverandre dette i kveld eller noe tenker jeg, og får se da hva som skjer..

Da jeg overhalte toppen på denne bilen var det sinnsykt mye dritt i innsuget som jeg fikk renset, men tenkte egenlig ikke noe over bensinfordeleren eller noe.

Hmm.. Får se hva slags konklusjon en kommer til etter dette er gjort da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som sitter med et bilde eller en oversikt over fargene på kablene som går inn på koblingen mot multitemp-sensoren??

På min "nye" bil, så har noen koblet fra denne og fjernet koblingen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått sett noe på dette Espen?

 

Jeg tar vel kanskje fra hverandre dette i kveld eller noe tenker jeg, og får se da hva som skjer..

Da jeg overhalte toppen på denne bilen var det sinnsykt mye dritt i innsuget som jeg fikk renset, men tenkte egenlig ikke noe over bensinfordeleren eller noe.

Hmm.. Får se hva slags konklusjon en kommer til etter dette er gjort da :)

 

Nei, har ikke fått gjort noe særlig meir med det... Tenkte jeg skulle skru opp dette greierne i helga. Løsne LMM å spraye elektro-clean, men jeg fant ikke sprayen, så det ble satt på hold inntil videre..

 

men må oppdatere meg mens du holder på.. Gjerne med bilder... :)

 

Edit: Har bestillt meg VagCOM nå.. får se hva jeg finner ut av da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke fått gjort noe særlig meir med det... Tenkte jeg skulle skru opp dette greierne i helga. Løsne LMM å spraye elektro-clean, men jeg fant ikke sprayen, så det ble satt på hold inntil videre..

 

men må oppdatere meg mens du holder på.. Gjerne med bilder... :)

 

Edit: Har bestillt meg VagCOM nå.. får se hva jeg finner ut av da.. :)

 

 

Hehe, det ble ikke noe med meg i går heller, men håper jeg får tatt det ikveld.

Tar med kameraet og tar noen bilder underveis, og så får du si ifra hva VagCom sier for noe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke fått gjort noe særlig meir med det... Tenkte jeg skulle skru opp dette greierne i helga. Løsne LMM å spraye elektro-clean, men jeg fant ikke sprayen, så det ble satt på hold inntil videre..

 

men må oppdatere meg mens du holder på.. Gjerne med bilder... :)

 

Edit: Har bestillt meg VagCOM nå.. får se hva jeg finner ut av da.. :)

 

 

Hehe, det ble ikke noe med meg i går heller, men håper jeg får tatt det ikveld.

Tar med kameraet og tar noen bilder underveis, og så får du si ifra hva VagCom sier for noe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det ble ikke noe med meg i går heller, men håper jeg får tatt det ikveld.

Tar med kameraet og tar noen bilder underveis, og så får du si ifra hva VagCom sier for noe ;)

 

jupp, flotte greier.. da har vi en deal vettu ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det ble ikke noe med meg i går heller, men håper jeg får tatt det ikveld.

Tar med kameraet og tar noen bilder underveis, og så får du si ifra hva VagCom sier for noe ;)

 

jupp, flotte greier.. da har vi en deal vettu ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut noe mere?

 

Jeg fikk løsnet LMM fra luftfilterboksen.. men sjønnte ikke mye.. Tømte en boks med elektronikk-cleaner, men skjedde ikke stort ved oppstart igjen.... Samma greierne.. På bildet ser dere en slags gul væske som kom ut mens jeg renset dette..

 

Edit: VagCom'en fikk jeg ikke til å funke på bilen min(!!!!!!!) Sikker en ledning det er brudd i :(

Photo-0273.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

såg ikke helt bra ut fargen på gørra....rust!? å en annen ting alle ledninger kobla til:) ikke dumt, kan jo være rota til problemet.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

såg ikke helt bra ut fargen på gørra....rust!? å en annen ting alle ledninger kobla til:) ikke dumt, kan jo være rota til problemet.....

 

Nei, va ikke rust.. men en slags "ojledamp/fett-lag"

Ble litt mere shiny nå ja.. men lite forskjell.. Kansje en idè om å få sjekket lednigsnettet ja.. heh.. bør vel ta en titt på det ja.. det er bare å inni H"#¤% me jobb å gå igjennom alle lednigene.. :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrudde opp alt jeg, samt tømte en boks med elektronikkrens her og...

 

Men eneste forskjell jeg merket markant, var at den ikke "kuttet" tilførselen direkte når jeg slapp gass. Man skallet jo i rattet hvis man gjorde dette før.

 

Fuskingen vedvarer, men kanskje ikke sååå ille, men har ikke blitt noe spesielt bedre..

 

Vet ikke om det er noen som har bedre svar...

 

En ting til, var at det ikke skjedde noe før, hvis jeg nappet ut ledningen till denne mens bilen gikk, det gjør det nå¨....

Kjet.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrudde opp alt jeg, samt tømte en boks med elektronikkrens her og...

 

Men eneste forskjell jeg merket markant, var at den ikke "kuttet" tilførselen direkte når jeg slapp gass. Man skallet jo i rattet hvis man gjorde dette før.

 

Fuskingen vedvarer, men kanskje ikke sååå ille, men har ikke blitt noe spesielt bedre..

 

Vet ikke om det er noen som har bedre svar...

 

En ting til, var at det ikke skjedde noe før, hvis jeg nappet ut ledningen till denne mens bilen gikk, det gjør det nå¨....

 

du har gjort en viss påvirkning og det kan jo tyde på at den er en "del" av problemet: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.