Dårlig sync quattro kasse / Hva kan passe ved bytte av kasse??

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så er det dårlig syncronisering på 3. giret på en quattrokasse, skraper når man setter den i 3. gir, funker helt fint på andre girene... :confused:

Er dette en vanskelig operasjon å få byttet? Evt. kan man bare leve med dette en stund, eller risikerer man at hele kassa går i frø ett hvert pga dette??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tittelen sier, så er det dårlig syncronisering på 3. giret på en quattrokasse, skraper når man setter den i 3. gir, funker helt fint på andre girene... :confused:

Er dette en vanskelig operasjon å få byttet? Evt. kan man bare leve med dette en stund, eller risikerer man at hele kassa går i frø ett hvert pga dette??

Varierer dette på turtall? Kan prøve med ny girolje. Har gjort underverker før.

Kasse får du fra 3k og oppover. Det koster litt å overhale selv også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D varierer med turtall, ja, mulig det skal prøves å bytte olje på kassa ja...

Ellers så var jo ikke 3K avskrekkende da for en ny kasse....

Kanskje d blir en jobb for neste sommer: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kan klare å kjøre lenge på ei kasse med dårlig synkronisering. Tricket er å gjøre litt av jobben som synkro-ringene skal gjøre, nemlig å utligne hastighetene mellom akslene inni kassa. Det du gjør er å gi mellomgass, og evt. også dobbelt-kløtsje. prøv deg fram....! Ville også prøvd å bytte olja som nevnt her over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D varierer med turtall, ja, mulig det skal prøves å bytte olje på kassa ja...

Ellers så var jo ikke 3K avskrekkende da for en ny kasse....

Kanskje d blir en jobb for neste sommer: klø :

Hvordan er vandringa på kassa Espen? Noe slakke i giroverføringene?

Kjøp olje på mekonomen. Tror jeg betalte 600kr for 2 liter,men mulig du ikke trenger så dyr olje. Du vil merke om oljen din er litt for tynn nå som kulda setter inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er endel vandring på kassa også, ja, men det er kun 3. giret som er "ute-og-kjører"...

Er det noen vet hvilke girkasser som kan passe på min 2,3 5'er da??

Regner med at det er flere kasser som kan gå rett inn der, hvis jeg skal bytte.... (tror girkassekoden er AAT...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger manuel til kassa di her:

http://www.32bsyncro.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=3

Jeg har mye vandring i mi kasse, og det kommer ut spon når jeg bytter olje.. Jeg setter inn en eldre 200TQ kasse når jeg nå også bytter motor. Det skal være litt høyere utveksling etter det jeg husker

Det er er ofte noe klatt med drivakslinger når en bytter til annen kassse, bare pass på at du har alle delene du trenger om du bygger om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme kassa som sitter i 100Q og Passat Syncro'n da?

Har muligens ei kasse fra en 100TQ på hånda, så jeg får sjekke litt mer rundt den om den kan passe....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ei kasse fra en 89mod 200tq 20v hvis du er interessert. kan få den for 3 lapper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme kassa som sitter i 100Q og Passat Syncro'n da?

Har muligens ei kasse fra en 100TQ på hånda, så jeg får sjekke litt mer rundt den om den kan passe....

Tror det kommer an på årsmodell.

Det er vanlig diff i passat kassa, men nyere 100Q og 200q har vel Torsen?

Syncrokassa er en 016kasse, men den finnes etter det jeg har funnet med flere utvekslinger. En kan likevel ikke sammenlinge turtall/fart med 100/200 da de også har større hjul (større rulleomkrets)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved bytte av kasse: Sjekk at utveksling i differensialen i kassa er identisk med utveksling i differensialen i bakaksel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.