Anbefalte innlegg

Er s6 kammene like som rs2 kammene..??? Følge møller er de like og har samme nr.. Noen som har svar på det...???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innsugskammen er lik, men ikke eksoskammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er s6 kammene like som rs2 kammene..??? Følge møller er de like og har samme nr.. Noen som har svar på det...???

 

Delenr i følge etka 6 :

 

S6:

ut 034 109 022 D

inn 034 109 021 AN

 

RS2:

ut 034 109 022 G

inn 034 109 021 AP

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innsug kammen i RS2 er den samme som sitter i ABY motoren (S2).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggende et sett med rs2 kammer dersom du trengte det ;)

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jeg anbefale de på delelageret der også lære seg hvorfor en del deler har forskjellige bokstaver etter delenummeret,: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Trur dette har vert diskutært i ein del tråder før her på forumet uten at alt har blitt oppklart.

 

Men slik ag har forstått det.

Innsugkamen er lik

Eksoskammen er ulik. Høgre løft, og kortere åpningstid.

I tillegg er timinga foskyvd 10 grader, på både innsugsside og eksosside)

Dette skuldes truleg eksoskammen. (Da den driver insugskammen)

 

RS2 kammen skal da i teorien gi betre mellomregister, og lågare eksostemp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

RS2 kammen skal da i teorien gi betre mellomregister, og lågare eksostemp.

 

men mere turbo-lagg og ketchup effekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men mere turbo-lagg og ketchup effekt

Ikkje sikker på om du skal tilskrive heile RS2'ens motorkaraktestikk til kammane.

Trur turbostørelse og MAP har litt og sei her.

 

Bytta sjølv frå ANN kammer til ADU på gamelbilen min (S4 med RS2 turbo og div lada ca 1.6bar).

Satte og på just kamdrev. for å teste ulike kamtider.

Vil ikkje påstå at RS2 kammene gav meir ketshup effekt.

Men nå er eg fortsatt litt usikker på kva som gir RS2'en 10grader retard tenning da, så derfor vei eg ikkje korleis mine justeringer vart samenlikna med org RS2. Følte eg fikk meir kontrollert og bestemt oppbygging av trykk, og generel meir trøkk/respons i mellomregisteret Men det var snakk om svært små forskjeller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.