Diff.sperre virker ikke...koffor det? Audi 90 quattro typ 89.

Anbefalte innlegg

Dette er en 1989 modell 90q.

Trykker på knappen og det lyser oransje trekant i selve knappen, men ikke det lille grønne lyset/symbolet på "displayet med hjulene" osv.

 

Er vel vacum/el.styrt dette.

 

Hvor er de vanligste kjente feil på dette systemet?

 

Hadde vært fint å hatt i funksjon denne vinteren...ga f.. i fjor..: rolleyes

 

Gode svar mottas gjerne.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 90q var slik den også, men etter å ha trykket på knappen utallige ganger over noen uker, så kom den plutselig en dag.

Så kan være det bare er tregheter i systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 90q var slik den også, men etter å ha trykket på knappen utallige ganger over noen uker, så kom den plutselig en dag.

Så kan være det bare er tregheter i systemet.

 

AKKURAT JA....var dêt jeg mente å huske fra prøvekjøringen da jeg hentet bilen for et par år siden...Den var på såvidt da..

 

Men slik er også abs-knappen....trenger noen kontante punch for å slå av abs`n.

 

Men samme hvor mye jeg trykker (og slår) på diff-knappen kommer den ikke på nå..

Har sett over pærer i bryter osv....og stukket hodet ut mens jeg legger på sving for å se om indre hjulet går "like langt" som ytterste men nei...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har samme problem på min. Det er vakum boksen som er problemet hos meg. Hvis jeg napper av slangen og suger slik at det blir vakum i slangen funker sperra. Merklig fortalt men:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiksa dette engang på en S2 Coupe...

Der var det glidd ut en vakuumslange som gikk i fra vakuumboksen og frem langs dørken på førersiden...Sjekk det du ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min 90 var det selve vakumklokka(under bilen) som hadde hoppa fra hverandre. Den er todelt og tålte ikke trykket så hoppa fra hverandre hver gang den fikk trykk/vakum limte den sammen og funka helt knall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips gutter.;) Får komme meg på grava og titte etter vacum-slanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.