#1 Skrevet Oktober 31, 2006 Hallo folkens.. Vinteren kommer vår vei nå! Så lurte på erfaringer om åpent k&N filter på vinteren. Er det best å bytte til orginalt, med luftboksen?? Sikkert mye dritt som kommer inn, som legger seg i boksen isteden for i filteret. Jeg spørr dere Hva er best? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2006 Lurer på det samme så noen må svare Er vel helt anna luft fuktighet og temp på vinteren så kan vel kanskje vær bra med orginalboksa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2006 Akkurat det samme som jeg hadde tenkt å spørre om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2006 Anbefaler å kjøre med orginal luftfilterboks. Ikke bare kommer det mye dritt på filteret, men sjansen er og stor for at det kommer vann på det som så kan fryse til is, både utenpå og inni filteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 31, 2006 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=17271&highlight=%E5pent+filter+vinter http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=12923&highlight=%E5pent+filter+vinter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 31, 2006 Har kjørt med åpnet filter 4 vintre uten problemer, både på turbo biler og ikke. Men det lønner seg å prøve å plassere filteret så langt unna bakken som mulig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 31, 2006 peugot har vært plaga med is inni slanger pga orginale filterbokser....åpne filter funker kjempeflott om vintern 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 31, 2006 Filteret ligge jo helt opp i panseret på min å ingen drit spruter opp så da burde det vel gå fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 31, 2006 Når jeg kjøpte filter til s4 fra tsracing. San det var viktig og bytte tilbake til boksen på grunn av kulda. Om dette er tilfelle vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 31, 2006 hmm.. Det var 50-50 da, på hva man bør gjøre!! hehe Får vente til skikkelig kulda setter inn da.. om det bør byttes da, pga fuktighet tror jeg ikke er no problem. Har ikke trua på at det kommer mer fuktighet ved vinter enn regnvær 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 31, 2006 jeg har aldri hatt noen problemer på de bilene jeg har hatt, kn filter året rundt;) så lenge du ikke har filteret ett sted hvor sørpespruten står rett på er jo godt og varmt nedi motorrommet uansett så lenge det vettu plassering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 1, 2006 har kjørt med åpent KN på aan-motor i alle år. Ser ikke noe problem med å ha et åpent filter på vinteren! Er jo bare å følge med på filteret, og rense det når det blir skittent. Men generelt sett er det vel mer dritt som finner veien inn på vått føre enn i frosten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 1, 2006 har kjørt med åpent KN på aan-motor i alle år. For å ta en litt fjasete sammenligning; det er alltids noen som hopper ut fra 10 etasje uten å skade seg også, men det betyr ikke at det gjelder for alle. Jeg har sett nok "misbruk" av filtere til å ikke ta sjansen selv iaffal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 1, 2006 For å ta en litt fjasete sammenligning; det er alltids noen som hopper ut fra 10 etasje uten å skade seg også, men det betyr ikke at det gjelder for alle. Jeg har sett nok "misbruk" av filtere til å ikke ta sjansen selv iaffal. Men er det så mye farligere på vinteren enn på sommeren? Mitt råd; hold øye med filteret, og rens når det er skittent. Forøvrig tror jeg ikke vinterklimaet forårsaker noe mer trøbbel for filteret enn ellers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 1, 2006 Jeg kjører åpentfilter i minus 10 grader og skjit veier nesten daglig. Det funker helt fint! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 1, 2006 hvordan er det når man kjører med sånn cold intake greier på A3, Golf, Leon osv, der filteret havner nede i fangeren rett foran innerskjermen til venstre forhjul? Under batteriet altså. Har vært litt skeptisk når det har vært veldig vått ute, og passet på å ikke kjøre i dammer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 1, 2006 hvordan er det når man kjører med sånn cold intake greier på A3, Golf, Leon osv, der filteret havner nede i fangeren rett foran innerskjermen til venstre forhjul? Under batteriet altså. Har vært litt skeptisk når det har vært veldig vått ute, og passet på å ikke kjøre i dammer. Den versjonen der er nok litt verre!" Hvert fall den du har med filteret bak fangeren helt nede! Finnes cold air, som bare er slange fra fangeren og opp og gjør det ikke? (jeg skal hvert fall kjøre med det, intill jeg ser no merbar eller kjenner noe) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 1, 2006 Men er det så mye farligere på vinteren enn på sommeren? Er isen jeg er mest redd for. Iser det inni filteret og du drar de inn i snurra kan det bli morsomt. Og sjelden det iser på sommern.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 2, 2006 Er isen jeg er mest redd for. Iser det inni filteret og du drar de inn i snurra kan det bli morsomt. Og sjelden det iser på sommern.. Ligger jo fin netting på LMM som stopper dette. Ingen problemer Verre med store vandammer og lågt filter som nemt over her. LITT Kjedelig med vasslåsing for å sei det mildt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...