Anbefalte innlegg

Hei Igjen!

 

Lurer på om det bare er diffsperre bakaksel eller også fremme?? Hvilken hastighet slås disse inn eller av??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke diff sperre på min i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Igjen!

 

Lurer på om det bare er diffsperre bakaksel eller også fremme?? Hvilken hastighet slås disse inn eller av??

 

Du har ikke noe manuell diffsperre foran værtfall. Prøv søkefunksjonen med løsordet "quattro (systemet) el. så finner du ut av det : vinke :

 

Uansett, du har ikke noe diffsperre knapp så "diffsperra" bak er automatisk ( mer om dette under )

 

Jeg har ikke diff sperre på min i det hele tatt.

 

Hmm, uten å være altfor sikker så tror jeg S6 har (4.2 og 2.2T) viskose kobling i bakaksel : klø :

 

Ergo slår seg automatisk inn når den begynner å miste grepet altfor mye på det ene hjulet og overfører likt på begge hjulene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S6 HAR DIFFBREMS, DEN STYRES AV BREMSENE VED HJELP AV ANS SENSORER

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. takk for svar. kunne man få sperre som tilleggsutstyr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø : Trodde S6 C4 hadde Quattro type III, dvs Torsen senter og bak.

Dette ser ut til å stemme med min '96.

 

Uansett så har du automatisk diffsperre bak, enten mekanisk eller elektrisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6 og S6 C4 har torsen senter og åpen foran og bak, med EDL som bruker bremsene til å bremse de hjulene som spinner mest for å overføre kraft til de andre. Må spinne ganske kraftig før dette trer i kraft.

 

Absolutt eneste Audi med torsen bak originalt er Audi V8. Ingen andre..

Viskokobling noe sted er det ingen Audi som har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eyvind har sikkert rett :)

 

Ifølge S6 brosjyren (7/94 engelsk) har S6 C4:

"Permanent quattro four-wheel drive, self-locking center differential; automatic, electronic limited-slip differential (EDS) at front and rear axel"

 

Min erfaring er at den låser umiddelbart bak, det skal mye til for å låse den foran (spinner ofte på et forhjul).

 

link til forvirring; http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro#quattro_generation_IV

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også si, for å unngå evt. misforståelser, at alle C4 (og mange andre) quattro har samme mekaniske system. Ingen forskjell på en A6 og en S6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.