#1 Skrevet Oktober 31, 2006 Hei Igjen! Lurer på om det bare er diffsperre bakaksel eller også fremme?? Hvilken hastighet slås disse inn eller av?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2006 Jeg har ikke diff sperre på min i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2006 Hei Igjen! Lurer på om det bare er diffsperre bakaksel eller også fremme?? Hvilken hastighet slås disse inn eller av?? Du har ikke noe manuell diffsperre foran værtfall. Prøv søkefunksjonen med løsordet "quattro (systemet) el. så finner du ut av det Uansett, du har ikke noe diffsperre knapp så "diffsperra" bak er automatisk ( mer om dette under ) Jeg har ikke diff sperre på min i det hele tatt. Hmm, uten å være altfor sikker så tror jeg S6 har (4.2 og 2.2T) viskose kobling i bakaksel Ergo slår seg automatisk inn når den begynner å miste grepet altfor mye på det ene hjulet og overfører likt på begge hjulene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2006 S6 HAR DIFFBREMS, DEN STYRES AV BREMSENE VED HJELP AV ANS SENSORER 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 31, 2006 ok. takk for svar. kunne man få sperre som tilleggsutstyr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2006 nei, ikke på S6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2006 Trodde S6 C4 hadde Quattro type III, dvs Torsen senter og bak. Dette ser ut til å stemme med min '96. Uansett så har du automatisk diffsperre bak, enten mekanisk eller elektrisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2006 A6 og S6 C4 har torsen senter og åpen foran og bak, med EDL som bruker bremsene til å bremse de hjulene som spinner mest for å overføre kraft til de andre. Må spinne ganske kraftig før dette trer i kraft. Absolutt eneste Audi med torsen bak originalt er Audi V8. Ingen andre.. Viskokobling noe sted er det ingen Audi som har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 1, 2006 Eyvind har sikkert rett Ifølge S6 brosjyren (7/94 engelsk) har S6 C4: "Permanent quattro four-wheel drive, self-locking center differential; automatic, electronic limited-slip differential (EDS) at front and rear axel" Min erfaring er at den låser umiddelbart bak, det skal mye til for å låse den foran (spinner ofte på et forhjul). link til forvirring; http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro#quattro_generation_IV 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 1, 2006 Kan også si, for å unngå evt. misforståelser, at alle C4 (og mange andre) quattro har samme mekaniske system. Ingen forskjell på en A6 og en S6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...