Resirkuleringsventil, S4, AAN

Anbefalte innlegg

Er det mulig å åpen den orginale resirkuleringsventilen fra Bosch uten å ødelegge den? Tenkte det kan være greit med en rengjøring, hvis det lar seg gjøre riktignok.

 

Går sikkert an å spraye inn et eller annet for å rengjøre den også, men jeg liker best å åpne ting, bedre kontroll da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er altså ingen som vet noe om dette...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det går ikke.

Kjøp en bedre ventil..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken ventil er en bedre ventil?

 

Linker og priser takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med en turboXs resirk, betalte 1400 +porto mener jeg å huske... Funker fint på S4'n min... I allefall bedre enn org/ingenting.

 

225.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller en forge resirk ventil... blir vel det samma...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som med 100% sikkerhet kan fortelle riktig montering av orginal resirk ventil? Hvor skal trykk inn og hvor skal resirk luft inn?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som med 100% sikkerhet kan fortelle riktig montering av orginal resirk ventil? Hvor skal trykk inn og hvor skal resirk luft inn?? : klø :

 

Veldig enkelt....Den passer bare en vei, hvertfall Forge ventilen..Vacumnippelen skal rett ut..Resten sier seg selv da.. Den siden som er inn på forran turboen er den siden hvor man kan trykke opp stempelet på ventilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell bare enkelt og greit å se hvordan den org. står:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva vil man oppnå ved bytta av en slik ventil i forhold til den originale? Det effektmessige problemet er ikke det som bekymrer meg da det ikke er noe blodtrimming..

 

Har merket plutselig endring i filterlyden og lurer på om det er mulighet for at dette er synderen? Lyden gikk fra "pyyysssssssssj" til "py-pyyy-pyyssj-pysh". Har brukt samme åpne filteret - dette skjedde plutselig etter noen drag på girene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva vil man oppnå ved bytta av en slik ventil i forhold til den originale? Det effektmessige problemet er ikke det som bekymrer meg da det ikke er noe blodtrimming..

 

Har merket plutselig endring i filterlyden og lurer på om det er mulighet for at dette er synderen? Lyden gikk fra "pyyysssssssssj" til "py-pyyy-pyyssj-pysh". Har brukt samme åpne filteret - dette skjedde plutselig etter noen drag på girene.

 

Det som skjer et at ventilen ikke klarer, fusker, fucker, er ødelagt. Et eller annet.. Den er laget i plastikk, og er sikkert litt sliten etter 250 000km med "resirkulering"... En ny en av feks typen Forge både ser bedre ut, ER bedre, tåler mer og kan åpnes å renses, shimses etter behov osv...

 

Den skal lage kun en pyssssj lyd, kvitringa kommer når ventilen ikke slipper igjennom og lufta går tilbake og gjennom turboen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil dette være skadelig for turbo mtp banekjøring til helga? Hadde tenkt meg noen jomfrurunder på Mo :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil dette være skadelig for turbo mtp banekjøring til helga? Hadde tenkt meg noen jomfrurunder på Mo :P

 

Den dør sikkert ikke da. Men orginalturboen er vel kanskje ikke best egna for den typen påkjenning etter x-antall km...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men en gang må da være den første :) Da har man værtfall en unnskyldning for å montere RS2 turbo ^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spratt opp origventilen, (sag rundt langs skjøten) men det som var gåent var membranet. Svak konstruksjon, jeg gikk gjennom 2 slike til før jeg også gikk for den Anders har! :P

Bosch har visstnok en som er littegrann forsterket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan en slik defekt resirkventil gjøre at man får slik "PSSJJ" lyd bare tenker tanken på å trykke på gasspedalen? Jeg får et skikkelig høyt "PSSSJJJ" hver gang jeg slipper gasspedalen fra 2000RPM og oppover, bare gasspedalen såvidt trykkes inn, skal veldig lite til på en måte.

 

 

Sikkert kjempetøff lyd hvis man er 14år, men blir veldig lei den lyden i lengden. Virker som resirkventilen er veldig slapp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan en slik defekt resirkventil gjøre at man får slik "PSSJJ" lyd bare tenker tanken på å trykke på gasspedalen? Jeg får et skikkelig høyt "PSSSJJJ" hver gang jeg slipper gasspedalen fra 2000RPM og oppover, bare gasspedalen såvidt trykkes inn, skal veldig lite til på en måte.

 

 

Sikkert kjempetøff lyd hvis man er 14år, men blir veldig lei den lyden i lengden. Virker som resirkventilen er veldig slapp?

 

Kan shimses opp, og da blir det bedre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan en slik defekt resirkventil gjøre at man får slik "PSSJJ" lyd bare tenker tanken på å trykke på gasspedalen? Jeg får et skikkelig høyt "PSSSJJJ" hver gang jeg slipper gasspedalen fra 2000RPM og oppover, bare gasspedalen såvidt trykkes inn, skal veldig lite til på en måte.

 

 

Sikkert kjempetøff lyd hvis man er 14år, men blir veldig lei den lyden i lengden. Virker som resirkventilen er veldig slapp?

 

 

Jeg har dyttet inni alle shimsene som fulgte med i pakken sammen med resirken min, men synes det alikevel pysssssjer hele tiden- Vurderer å plukke den helt av og blende hullene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har dahlback ventil, er vel så og si forge, den kan jeg sette motsatt vei så blir det litt mindre lyd. finnes også ventiler med forskjellig lyd styrke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor sitter denne på aan? plast? noen som har delenummer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor sitter denne på aan? plast? noen som har delenummer?

 

Den sitter rett innpå slanngen forran turbo'n.. Inntakslangen.. Plastikk ja.. Liten svart sak

 

jeg har dahlback ventil, er vel så og si forge, den kan jeg sette motsatt vei så blir det litt mindre lyd. finnes også ventiler med forskjellig lyd styrke.

 

 

Kan man snu den altså? Satte den bare den veien den passet jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor sitter denne på aan? plast? noen som har delenummer?

 

Sitter nedenfor filterbelgen og før turboens kompressorhus..

 

Delenummer 034 145 710B

 

Bestitle meg en TurboXS ventil, så får man se om det blir annersleis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man snu den altså? Satte den bare den veien den passet jeg...

 

vet ikke om du kan gjøre det med den orginale men f.eks forge kan du gjøre det, skal være like stort innløp som utløp på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om du kan gjøre det med den orginale men f.eks forge kan du gjøre det, skal være like stort innløp som utløp på disse.

 

Har samme ventil som deg, Dahlback ventilen. Hva forskjell gjør det a? Sånn som jeg forstår det, så er det vacumet som åpner min nå.. Men om man snur den så vil det være overtrykket etter turbo'n som dytter den opp ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme ventil som deg, Dahlback ventilen. Hva forskjell gjør det a? Sånn som jeg forstår det, så er det vacumet som åpner min nå.. Men om man snur den så vil det være overtrykket etter turbo'n som dytter den opp ?

 

nei, selv om du snur den så er det fortsatt vakumet som hjelper til og åpne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.