#1 Skrevet November 1, 2006 Og det er nokså plagsomt nå som sommeren definitivt er over. Det er altså ingen av trådene som virker, og pæra i bryteren lyser heller ikke. Den eneste feilsøkingen jeg har gjort så langt, er å kontrollere at sikringen er hel. Det neste jeg hadde tenkt å sjekke, er om det er brudd i kabelen til bakluka. Men reléet er jo også en mulig feilkilde. To spørsmål: - Er reléet et helt standard relé, eller er det bare forhandleren som har disse? - Er kretsen koblet slik at dersom pæra i bryteren er gått, så er kretsen brutt og trådene døde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2006 Fra min 87 100 sedan mener jeg å huske at det ikke var noe relé til varmetråden i bakruta, strømmen går rett gjennom bryteren (passe grove ledninger inn til bryteren). Dette gjorde at min bryter smelta innvendig, merket det ved at den var litt "rar" å slå av og på, den var litt rar i bevegelsen. For øvrig er pæra koblet helt for seg selv i bryteren, den har egen strøm. Hvis pæra er slukket vil jeg anta at den enkelt og greit er gåen. Min bryter feilsøkte jeg enkelt ved å nappe den ut, ta av pluggen og koble sammen de to tykkeste ledningene i pluggen (mener de var hvite eller hvit/gul). Tok ikke lang tid før det ble varmt i bakruta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2006 Takk for svar! Jeg fikk en del ekstrajobbing etter PKK så jeg har ikke hatt tid til å ta fatt på dette før nå. Et spørsmål: "Nappe ut bryteren" - må deler av dashbordet plukkes vekk først, eller kan bryterne tas ut uten andre inngrep? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2006 Har du gjort noe så enkelt som å sjekke at begge kablene er tilkoblet bakluka? Kan være at en av dem har hoppet av, og at kontroll-pæra samtidig er gåen. Jeg ville uansett begynt på en ende, sjekke om det kommer strøm til ruta, deretter sjekke om det er strøm på bryteren. Hvis bryteren har strøm, er det ikke usannsynlig at det er brudd på kablene mellom kaross og bakluke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 12, 2006 Kan godt være brudd i overføringa til luka også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2006 Takk for svar! Jeg fikk en del ekstrajobbing etter PKK så jeg har ikke hatt tid til å ta fatt på dette før nå.Et spørsmål: "Nappe ut bryteren" - må deler av dashbordet plukkes vekk først, eller kan bryterne tas ut uten andre inngrep? Bryteren kan draes rett ut av dashbordet, du bruker bare to små flattrekker og jekker den rett ut. Den sitter bare i spenn med to metallbøyler. Nå tenkte jeg ikke over at det var avant du hadde, så da er det jo en mulighet for at du har ledningsbrudd ut til bakluka. Det er vel minst jobb å dra ut bryteren og koble sammen ledningene å så sjekke at trådene blir varme, i så fall har du ikke ledningsbrudd og trenger ikke gå på jobben å demontere trekk osv baki. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 3, 2007 Jeg har helt glemt å melde tilbake om dette - beklager. Men det var akkurat slik du tipset om, Kay. En "ny" bryter fra en huggebil gjorde susen. Dessverre var pæra gåen i den også, men pytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...