#1 Skrevet November 1, 2006 Jepp! har allerede fryst, i 5 minus! heldigvis frøs det mens det ikke var "på" så hjula er ikke låst! men uansett er dette en uting kablene er helt nye (les: 6mnd gamle) caliperene er ikke fult så nye, men de virker! hva gjør dette og hvordan fixe dette? edit: gjelder G2 med skivebremser bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2006 absolutt ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2006 Tipper det det hjelper og smøre opp . Vaiere og den derre armen som går inn på calipter, samt selve håndbrekket. PS nye vaiere kan fryse de også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2006 hmm.. får prøve på det da! anbefalt smøremiddel blir da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 2, 2006 hmm.. får prøve på det da! anbefalt smøremiddel blir da? Noe som ikke fryser f.eks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 2, 2006 alt fryser vel bare det blir kaldt nok... syntetisk motorolje? er det noe å smøre wirene med? caliperene bak bør vel og egentlig byttes, men siden de er funksjonable,så skjer nok ikke det før enn til våren igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 2, 2006 Silikonspray, men jeg tror du må bytte wire skal du bli kvitt problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 2, 2006 bytte wirer ENDA en gang? de er jo ikke direkte gamle da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 2, 2006 Men du kan jo ha gjort en feil når du monterte disse, du kan ha lagd en liten knekk, eller disse gummibeskytelsene mellom strømpa og wire kan ha blitt skadet eller at de ikke sitter som de skal, eller noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 2, 2006 gjør som jeg, vent med å bruke brekket til det er sommer igjen. ps: jeg har en defekt wire pga brudd i plasten rundt wiren.. derfor henger klossene på ene sida bak om jeg bruker brekket når det er minus.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 2, 2006 Jeg hadde samme problemet som deg,brekket frøs på vintern. Jeg tok av begge wirene og hang de opp en egna plass. Så tok jeg en boks med WD40 med sånn spiss på,stappa nedi mellom wire og strømpa og spraya ivei. Holdt på helt til det rant ut WD40 i andre enden. Det holdt iallfall en hel vinter for min del 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 2, 2006 mon tru om jeg ikke kommer til å teste ut tipset ditt pål wirene er jo nye, og bør jo ikke ha fuktighet i seg.. hel og fin gummi er det på dem og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...