#1 Skrevet November 1, 2006 Hei, lurer på hva denne feilen kan være. når jeg benytter f.eks elvinduet osv, så sluker bilen noe sinnsykt me strøm, altså. lysene blinker det øyeblikket knappen er inntrykt når jeg kjører. Er ganske mye lysene blir dimmet også, langlys osv.. så lurer på om hva som er defekt da? Batteriet et så og si nyinnkjøpt, ble kjøpt i mars i år. Kan det da være dynamoen begynner å bli litt sliten?` mvh. Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2006 Prøv å mål ladespenningen på bilen din. Mål på batteripolene, ved tomgang, ved belastning mens bilen går og når den ikke går. Ladespenningen skal vel være litt over 14 volt. Hvis den for eksempel er 10,8v eller lignende når bilen går på tomgang, og 11,8 v når den er slått av er dynamoen gåen. Vet ikke om du kan skifte børster eller om du må skifte hele dynamoen. Har akkurat sjekket på bilen til muttern serru, og der var det slik som tallene jeg gav i eksemplet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2006 Skjer det KUN når du bruker el.vinduet? Hva skjer f.eks. når du skrur på varmetråden i bakruten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2006 Skjer det KUN når du bruker el.vinduet? Hva skjer f.eks. når du skrur på varmetråden i bakruten? har ikke testet, men ser f.eks på voltmeteret, har koblet på, så synket den litt når jeg setter på langlys osv. men er kun elvinduet er har merket at motoren hakker. når jeg trykker på så kjenner du bilen rykker det sekundet den er inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 2, 2006 Sjekk om problemet dukker opp kun når du kjører vinduet eller om det kommer andre ganger også, dette hjelper deg å finne feilen. Skjer det KUN når vinduet brukes så ligger høyst sannsynlig feilen i motor eller kabelstokk til vinduet. Skjer det når du bruker andre ting også ligger feilen muligens i dynamo eller i batteriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 2, 2006 Skjer da samma me min bil og, fikk beskje av Vw at det berre va slik at el vinduene bruker mye straum... dynamo og batteri er i toppp stand.... Sluker mye staum når en trykke på ned knappen når vinduet er opent, elle omvendt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 4, 2006 Skjer ikke på min golf, har også el-vinduer. Kan være at vinduene går tregt, wirene kan være fliset opp, eller de hvite plastføringene kan gå tregt, prøv å smøre opp igjen disse. Hvis wire'n er flisete må du skifte hele heisemekanismen, dvs. skinnene og wire'ne og alt. Har slev gjort dette, tror det kostet mellom 1000 og 1500 kr hos møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...