#1 Skrevet November 2, 2006 Jeg lurer på om noen har bilder av det. Er det mye strekk ?? Hilsen Bjørn Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2006 En ting som er sikkert Er at den reelle bredden varierer på dekkmerke 235 er ikke like bredt på alle merker! Har 8" på 235 selv Den er omtrendt rette sideflater En annen i lokalklubben har 235 annet merke, og 8,5" Jeg synes det ser ut som det er mer gummi igjen på hans dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2006 På 8" vet jeg hvordan det ser ut, men ikke på 9" Hilsen Bjørn Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2006 Jeg kjører med 235\40 på 9,5"felg og det er ikke alverden med strekk, brigestone s03 dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 2, 2006 Har du bilde av dekk/felg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 2, 2006 skal du har strekk kjører du 225 på 9", ellers vil du kanskje få en liten kosestrekk med 235:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 2, 2006 Skal du ha litt strekk kan du bruke falken sine 235 dekk. De tilsvarer nesten andre merkers 215 dekk. Jeg har kjørt 225 federal dekk på 8,5 felg og det så fint ut, nå er federal noe bredere dekk enn falken så dette kan også være et alternativ. Men husk, hvis du skal ha mye strekk så må du senke bilen. Uten ser det helt teit ut etter min mening. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 2, 2006 Bilen det gjelder er en passat 02, den senket 40 mm. Jeg er ikke ute etter spesielt mye strekk, jeg vil ha noe som ser/er tøft ut, men som har litt komfort også. Kjerringa bruker bilen en del hun også. Jeg hadde vært evig taknemlig hvis noen kunne lagt ut noen bilder av 235 dekk på 9" felg. uansett om det er falken,federal eller noe annet. Det er litt lettere å få ett inblikk på hvordan det er da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 2, 2006 Jeg lurer på om noen har bilder av det.Er det mye strekk ?? Hilsen Bjørn Erik Har ikke hatt akkurat de dimmene, men har etpar bilder av bakhjul på Passat fra mine forrige biler. Bilde 1 er 9,5x18 med Falken FK451 225/40 18 dekk. Akkurat passe strekt for mannen i gata etter min mening Bilde 2 er 9,5x20 med BF 225/30 20. Litt for mye strekk for både meg selv og mannen i gata, men det holdt på lufta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 2, 2006 Fy flate det der var rått. Men hvordan var kjøre egenskapene på dekk kombinasjonen på bilde nr. 1. På bilde 2, hvor lenge var de felgene så pene, ser jo som at sigarett sneiper er nok til at det slår felgen. Men rått å se på det var det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 3, 2006 Fy flate det der var rått.Men hvordan var kjøre egenskapene på dekk kombinasjonen på bilde nr. 1. På bilde 2, hvor lenge var de felgene så pene, ser jo som at sigarett sneiper er nok til at det slår felgen. Men rått å se på det var det. Kjøregenskapene er helt ok med felgsett nr.1 selv om både for- og bakhjul var like strekt. Med 40 profil, så har man endel dekkside å strekke ut slik at det ikke blir så ekstemt som med 30 profil. Ikke noe å frykte utover at felgen er mer utsatt enn 8x18 med 225 dekk. Bakfelgene holdt seg pene til jeg solgte bilen og håper de er pene ennå. Men jeg ville ikke anbefalt oppsettet til en 18 åring som aldri har hatt utsatt felgkant og som lukeparkerer i Oslo hver dag, for å si det sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 28, 2006 Det første bilde. er det en passat 3b ?? hva er ET på felgene og måtte du valse mye ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 28, 2006 Det første bilde. er det en passat 3b ?? hva er ET på felgene og måtte du valse mye ?? Jepp Passat 3B, 1999 modell sedan. 9,5x18 ET30 og om jeg måtte valse mye? Bak nei, foran ja!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 7, 2006 kan du posta lit fler bilder av 3B`en ?? når du valsa , holdt det med å brette kanten opp, eller måte du dra ut skjermen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 7, 2006 kan du posta lit fler bilder av 3B`en ?? når du valsa , holdt det med å brette kanten opp, eller måte du dra ut skjermen ? Har etpar bilder til her... Nei det holdt ikke å bare brette opp kanten siden jeg ville senke bilen rundt 70mm med 9,5x18 ET30. Skjermene ble dratt/valset ut 1-2 cm samtidig som flensen ble brettet helt opp. Skjermene måtte omlakkeres. Fordelen med dette var at vi beholdt profilen på skjermen slik at man ikke kunne se at den var dratt ut uten å ha en orig Passat ved siden av. Ulempen er at skjermkanten ble tynn og at innerskjemene måtte festes med sikaflex. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 19, 2006 Runar Kopperud: For å få en lik strekk på 9" brei 19" felg som du hadde på den 9,5" 18" felgen, hva er den perfekte dekk dim ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 19, 2006 Runar Kopperud: For å få en lik strekk på 9" brei 19" felg som du hadde på den 9,5" 18" felgen, hva er den perfekte dekk dim ? 215/35 19 eller Falken 235/35 19. Tenker da slik at 225/40 på 9,5x18 blir ca like strekt som 215/35 på 9x19. Men 225/35 19 blir nok også pen strekk på 9x19, så valget bør egentlig avgjøres av om du ønsker lav bil med felgen nesten nedi asfalten (215/35) eller om du vil ha bittelitt mer dekk som beskytter (225/35). Sier ikke at du ikke kan bruke 235/35 19 som sikkert er billigere og enklere å få tak i, men da får du ikke sælig strekk med andre merker enn Falken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 19, 2006 takk for svar.. ska begynna undersøka litt priser nå, så gret å vita hva er ska spør om.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...