Anbefalte innlegg

Hei

Jeg får prøve å stille noen spørsmål til dere som er felg/dekk eksperter.: eek :

Saken er som følger:

Har fått tilbud om å kjøpe nye sommer dekk til bilen. Synes selv at felgene er mega pene og at det er tøft med breiere dekk bak enn foran.

Hva synes forumet skal jeg gå for 265 bak (kan valse litt men ikke mye) eller skal jeg sette på smalere dekk bak. Hvordan blir bilen å kjøre med breiere dekk bakk enn foran ??

Bilen er senket 40 mm.

Ta en titt på bildene og kom med masse tilbake meldinger.

DSCN0411.jpg

DSCN0416.jpg

bakdekk.gif

DSCN0412-1.jpg

Hilsen

Bjørn Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, det spørs litt hvor breie felgene er og hvilket inpress det er. Har selv 265.30.19 bak med 9.5*19 et 32. Det går ikke på vanlige hjulbuer.

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo ikke huske på å skrive alt med en gang: bh :

Felgene er 9*18 et 35 bak

8*18 et 35 foran

Foran sitter det 235/40*18

Hilsen

Bjørn Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er på bilde nr. 2 det ser størst ut. Der stikker hjulet litt for langt ut ( Synes jeg da) .

Vurderer 235/40*18 bak også. Men da tror jeg det blir litt mye strekk. Mulig jeg tar feil. Så kom med masse tilbakemeldinger og forslag.

Hilsen

Bjørn Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville valgt 235 bak også, da tror jeg du har løst problemet på greiest mulig måte!

Blir ikke mye strekk, litt avhengig av merke dekk du setter på. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ser det ut bak på min:

Bilde107.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vipper ned mot det jeg også. Men det hadde er jo litt tøft med breiere dekk bak enn foran.

Hvordan er bilen å kjøre med så breit dekk bak. Sporing, komfort osv.

Hilsen

Bjørn Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jævlig TØFT:tilber: :tilber:

Har du et bilde av dekket forfra, noe lignende det jeg har nr. 2.

Hilsen

Bjørn Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

265 på 9x18 felg heller jo mot det jeg ville kalle "ganske bollete". Ville også ha landet på 235/40 rundt hele som det blir nevnt her. Dette blir også kanskje litt bollete forran på 8" felg etter min smak, men en fin mellomting fremfor å ha 225 rundt om. Bilen din er vel egentlig også litt for "høy" for kosestrekket som følger med 225 på 9". Mitt tips er altså 4 stk 235/40. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

265 på 9x18 felg heller jo mot det jeg ville kalle "ganske bollete". Ville også ha landet på 235/40 rundt hele som det blir nevnt her. Dette blir også kanskje litt bollete forran på 8" felg etter min smak, men en fin mellomting fremfor å ha 225 rundt om. Bilen din er vel egentlig også litt for "høy" for kosestrekket som følger med 225 på 9". Mitt tips er altså 4 stk 235/40. : ja :

Slenger meg på det som sies her. Jeg ville valgt samme dekk bak som foran sålenge vi snakker om 8 og 9x18. Både 225/40 og 235/40 ser bra ut på begge felgbredder.

Generelt mener jeg at det er felgen og ikke dekket som bestemmer hvor bra et hjul ser ut og man er det begrenset med gevinst med å velge så bredt dekk som 265 på 9 toms felg. 265 bak gir også godt med subbing hvis bilen er lav eller lastet og det virker unødvendig sålenge du ikke har 10,5x18 felg bak ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av greia her er at felgene er bestilt til en med merse. Men han har ikke kommet for å hente de, så 265 dekka sitter på felgene nå.

For å gjøre det så enkelt som mulig, så prøvde jeg det på bilen og forhørte meg på forumet her.

Men med så mange tilbake meldinger som tilsier å gå til 235 dekk, så for jeg høre med de om de ka skaffe det til en pen pris.

Jeg vil også si takk for tilbakemeldinger og raske svar.

Da har jeg bare et spørmål igjen.

Hva syns forumet om felgene, skal jeg gå for de. Eller bør jeg finne noen som er like breie eks. 18x8 ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av greia her er at felgene er bestilt til en med merse. Men han har ikke kommet for å hente de, så 265 dekka sitter på felgene nå. For å gjøre det så enkelt som mulig, så prøvde jeg det på bilen og forhørte meg på forumet her. Men med så mange tilbake meldinger som tilsier å gå til 235 dekk, så for jeg høre med de om de ka skaffe det til en pen pris. Jeg vil også si takk for tilbakemeldinger og raske svar. Da har jeg bare et spørmål igjen.

Hva syns forumet om felgene, skal jeg gå for de. Eller bør jeg finne noen som er like breie eks. 18x8 ??

For å si det slik: Kjøp gjerne hjula komplett, men vær klar over at du kanskje må bytte bakdekkene og da ville jeg kun tatt de komplett hvis du får en god pris, f.eks at du "får" dekkdekkene gratis og betaler for 4 felg og 2 dekk. Sett det på bilen og kjør litt og se hva du synes/hvor mye det subber. Hvis det funker bra, så er jo ingenting bedre enn det.

Jeg synes felgene er tøffe, ser store ut og har et tydelig design. Helt klart et bra valg i jungelen av felgtyper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen jeg har fått for settet er 12500,-

Er det en god pris ??

Ellers må jeg igjen få takke for raske svar og tilbakemeldinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen jeg har fått for settet er 12500,-

Er det en god pris ??

Ellers må jeg igjen få takke for raske svar og tilbakemeldinger.

Tja, ikke så lett å vurdere, men hvordan dekkmerke og hvor mye mønster er det igjen?

Mille Miglia er jo ikke verdens dyreste felger, men hvis de er pene og dekkene er nesten nye, så er det kanskje ikke så gal pris. Koster helt sikkert masse i veiledende fullpris, men med de prisene som vi nå generelt har fått pga "teltet på Skedsmokorstet" og økt mulighet til å importere selv fra utlandet, så er det også lett å si at man sjelden burde betale mer enn 10.000 kr for et brukt 18 toms sett. Spesielt mht at du kanskje må bytte bakdekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er helt nytt.

Dekkene tror jeg var firehawk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Teltet på skedsmo" synnes jeg ikke er så veldig billig. (joda han har mye replica som er billig)

Hørte på OZ superleggera 18x8 med 225x40 det skulle han ha 14500,-, der synnes jeg ikke var veldig billig.

Har også hørt at Mille Miglia felgene har bra kvalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du liker felgene så villejeg slått til. Milli Miglia er ikke å få tak i lenger, da fabrikken er lagt ned.

Så jeg vil tro at dette er den eneste sjanksen du har til å få de felgene.

Men du må jo like de da : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Teltet på skedsmo" synnes jeg ikke er så veldig billig. (joda han har mye replica som er billig)

Hørte på OZ superleggera 18x8 med 225x40 det skulle han ha 14500,-, der synnes jeg ikke var veldig billig.

Har også hørt at Mille Miglia felgene har bra kvalitet.

Hvis du ser i prislista til Hafnor, så skjønner du kanskje hvorfor ikke Sharif kan selge dette billigere, da blir det salg med tap...

Mente ikke at Sharif er billig(st) på alle felger, men hans priser og pakker har gjort at folk går rundt og regner med at man får et komplett hjulsett i 18-20 tom for 10.000 kr og da er det ikke så lett å få solgt pakker til det dobbelte selv om dekk og felg i disse pakkene er mye dyrere fra fabrikk.

Kjenner ikke til "villedende" pris på Mille felgene og Firehawk (?) dekkene, så mulig 12k er en bra pris siden det er nytt. Men igjen, hvis kjøper må kjøpe 2 nye bakdekk fordi det subber for mye, så blir plutselig settet ganske dyrt. Og 2 stk Firehawk 265/35 18 dekk får man "ingenting" for, max 1500-2000 kr tipper jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er nye felger bestilt.

Ble de på bildene, men med 235/40 rundt hele.

Kan legge ut bilder når jeg får dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feita. Gleder oss til bilder! : rock : Var bilen din senket 40mm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du giddet å poste et bilde i helprofil? Sett hvordan det ser ut.. eller et tips om andre her som har forskjellige mm-senk. Litt off-topic ja.. vet det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare helprofil bilde av bilen med vinterdekk. Hvis det er det du ønsker kan jeg poste det litt senere i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vært fint det. Så kan du poste profil når du får sommerdekkene også:) Thanks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager forsinkelsen, men en harddisk har krangla med meg. Her er bilde av bilen fra siden.

03112006158.jpg

Et bilde til

03112006157.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.